Behöver råd/förslag
Hej!
Vet inte hur detta fungerar men en vän rekommenderade att bli medlem o skriva här.. Jag är en kvinna på 28 år, jag o min man har försökt & få barn i 1 år nu. Har varit hos gynekologen o hon sa att jag hade fler cystor än vanligt o de kommer bli svårare för mig att bli gravid.. Jag gick dit igen förra veckan o förklarade att jag ville testa mig mot PCO för jag blev irriterad att gynekologen inte tog tester eller nånting!! Och nu sa hon att det får bli en utredning så hon skickade en remiss till RMC i Malmö för min man ska ta sperma prov. På min 3e mens dag ska jag dit o ta ett blod prov samt ett hormon test o därefter skickar hon remiss för mig med. Jag har en kollega som ej blivit gravid på 7 år o hon gav mig tabletter som heter Utrogestan (progesteron) som jag skulle börja ta samma dag jag fick ÄL ändra fram till mens dagen, har någon testat dom?? De ska tydligen hjälpa att bli gravid snabbare och att ägget fäster sig bättre men testade de en gång sen slutade jag med de, man skulle ta de vaginalt. Anledningen till att jag slutade var pga att ingen läkare dokumenterar de.. Jag o mannen min har försökt med allt, vi har haft sex innan ÄL började, under tiden jag haft ÄL o efter, inget resultat. Jag vet att man ej ska tänka på de men jag känner mig jätte nere o ledsen.. Känner många som gjort hur många aborter som helst o jag har aldrig nånsin gjort abort o här är jag, försöker o försöker, men inget händer.. Jag slutade med p-piller November 2013.. Min mens var regelbunden ändra fram till nu för ett par månader sedan, nu är den helt oregelbunden.. Jag hoppas att någon skriver, tacksam för allt! Jag har hört att akupunktur också är nåt men jag vet inte..