• utandig

    30-32 cykel, ÄL dag 8?

    Jag har haft väldigt svårt under åren att hitta min ÄL har nästan aldrig gjort detta. Dem säger att man ska börja testa på dag 10 . jag har lång cykel på typ 30-32 dagar. Har alltså ej hittat den. MEN senaste 8-9 månaderna har jag testat ÄL på dag 8:a. har alltså hittat den där som jag säkert nämnt i tidigare inlägg. problemet är att min mens knappt hinner ta slut innan jag har ÄL, någon annan som har erfarenhet? då har jag läst om lutenfas osv . Detta verkar ju inge bra alls. Jag har testat pergotime flera gånger men skall försöka under sommaren igen tänkte jag medans vi inväntar nästa behandling. kanske är det detta som spökar? någon annan som har erfarenhet av detta, tips?
  • Svar på tråden 30-32 cykel, ÄL dag 8?
  • Jag är bara jag

    Äl dag 8 med en cykellängd på 30-32 dagar stämmer inte. Så lång lutealfas är inte möjligt. Äl-test är f.ö inget bevis på äl alls. Har du fått Pergo har du ju måst fått konstaterad dålig/ingen äl annars får man ju inte det.

  • utandig
    Jag är bara jag skrev 2015-06-22 16:11:28 följande:

    Äl dag 8 med en cykellängd på 30-32 dagar stämmer inte. Så lång lutealfas är inte möjligt. Äl-test är f.ö inget bevis på äl alls. Har du fått Pergo har du ju måst fått konstaterad dålig/ingen äl annars får man ju inte det.


    jo då , har testat många månader nu har en jätte lång cykel och får bara pluss eller glad gubbe mellan dag 8-10 från första mensdagen. jag tycker detta är väldigt märkligt och har fört fram detta till sahlgrenska men dem verkar inte lägga någon vikt vid min oro. Jag fick pergotime pga att jag inte hittade min ÄL med stickor tidigare men då blev jag rekomenderad att börja testa på dag 12 av min gyn . sen fick jag rek att börja testa dag 10 från sahlgrenska. hittade den då första gången på dag 9 sen började jag testa lite tidigare och hittade den då oftast på dag 8/9 från fösta mensdagen. har testat in princip varje dag i månaden bara för att se om de e nått fel med testerna . men icke . 
Svar på tråden 30-32 cykel, ÄL dag 8?