• Steifa

Hur inreder man en etta?

Jag håller på att leta efter en etta och det verkar som att jag har funnit en. Men hur inreder man en etta? Jag har lite saker där jag bor just nu och jag undrar hur jag ska få plats med allt.. Jag har en skinn-hörnsoffa, en säng, tv-bord, tv-bänk & TV. Plus att jag har lite saker i badrummet och i köket som jag också vill ha med mig. Men hjälp mig gärna :)

• Svar på tråden Hur inreder man en etta?
  • Erizajo

Beror ju på hur den ser ut, storlek mm, men går ju att satsa på loftsäng så kan man ju ha en soffa under tex :)

• Fjäril kär

med en etta rekommenderar jag att du tänker praktiskt. Välj möbler som har mer än en funktion och lätta att flytta runt närhelst du behöver lite utrymme.

Har du möjlighet välj loftsäng. 

Jag rekommenderar att du googlar på "compact living" och se bildsök och se alternativa lösningar på hur man kan inreda en etta. 

• Jag är bara jag

Förvaring brukar vara problem om man bor litet,men en etta behöver ju inte nödvändigtvis vara liten. Jag hade en etta på 43,5 kvm en gång med klädkammare/förråd i lägenheten och extra förråd både utanför i trappen och på vinden. Är det typ 19 kvm med noll garderober får man tänka väldigt praktiskt.

• Steifa

Denna ettan som jag förhoppningsvis får är på 37kvm. Jag vill inte ha en loftsäng för jag är rädd att jag ska trilla ner på golvet. Men tack för tipsen - jag hoppas att jag får lov att komma och titta på den och planera lite hur den ska se ut.

• Anonym (Tjosan)
    Steifa skrev 2015-06-22 18:25:19 följande:

Jag håller på att leta efter en etta och det verkar som att jag har funnit en. Men hur inreder man en etta? Jag har lite saker där jag bor just nu och jag undrar hur jag ska få plats med allt.. Jag har en skinn-hörnsoffa, en säng, tv-bord, tv-bänk & TV. Plus att jag har lite saker i badrummet och i köket som jag också vill ha med mig. Men hjälp mig gärna :)

När jag tittade på min första lägenhet, en etta, hade han som bodde där just en stor skinnhörnsoffa. Den tog upp nästan hela rummet. Han sa att lägenheten var lite liten. Att man inte fick plats med både soffa och säng. Jaså? I samma lägenhet rymde jag en säng, ett nattduksbord, ett skrivbord en soffa, ett soffbord, en fåtölj, en byrå och tre bokhyllor.

Det gäller att planera möbleringen väl och inte köpa möbler som är stora och vräkiga.
  • Anonym (hyllan)

ett tips är att ställa sängen så LÅÅÅÅNGT ifrån kyl/frys eftersom dessa kan surra och ha för sig på natten.

• MajasVänn

Är det stor skillnad i pris på 1:or och 2:or där du bor? Om inte, så borde du satsa på en 2:a istället.

Svar på tråden Hur inreder man en etta?