• Anonym (någon liknande?)

Runt 65F i BH - kroppsform i övrigt?

Ja, ni som har runt 65F i BH (typ 65 E-F, 70 D-E osv.), vad har ni för kroppsform i övrigt? Långa/korta? Lite smalare/bredare? Klädstorlek?

Kan ju börja själv:
    Har 65F/70E i BH. 162 cm lång, ca. 58 kg tung. Lång "rak" överkropp och korta ben. Hyfsat normalbyggd. XS/34 i toppar/överdelar.

• Svar på tråden Runt 65F i BH - kroppsform i övrigt?
  • Anonym (Gaby)

Har också 65F eller 70E, är 160 cm och väger 57 kg. Är rätt kurvig, med putig rumpa och smal över axlar och rygg. Klädstorlekar är svårt, allt måste ha stretch. Behöver typ 34 över axlar, 38 över brösten, 36 i midjan och 38-40 över rumpan...

• Anonym (Leni)
    Anonym (någon liknande?) skrev 2015-06-22 23:21:13 följande:

Ja, ni som har runt 65F i BH (typ 65 E-F, 70 D-E osv.), vad har ni för kroppsform i övrigt? Långa/korta? Lite smalare/bredare? Klädstorlek?

Kan ju börja själv:
    Har 65F/70E i BH. 162 cm lång, ca. 58 kg tung. Lång "rak" överkropp och korta ben. Hyfsat normalbyggd. XS/34 i toppar/överdelar.

Jag har 65E naturligt.

Är 175 lång, väger ca 51 kg. Storlek 34/XS i kläder. Lång överkropp, väldigt tunn midja, breda höfter, lite kortare ben till min längd (ganska normala om man jämför med andras), smal i övrigt.
  • K grrl

Har 65E/70D och är en "string bean", inte speciellt kurvig sedd fram/bakifrån alltså. 174 lång, långa armar, långa ben, smal överkropp, smala höfter, väldigt smala ben. Ett streck med ett C där bak och ett C där fram om man tittar från sidan. Jag är mycket vältränad och muskulös. Väger 65 kg men har ändå storlek 36. 34:orna, som jag hade vid 58 kg, har jag dock vuxit ur.

• Anonym (Leni)
    K grrl skrev 2015-06-23 06:12:39 följande:

Har 65E/70D och är en "string bean", inte speciellt kurvig sedd fram/bakifrån alltså. 174 lång, långa armar, långa ben, smal överkropp, smala höfter, väldigt smala ben. Ett streck med ett C där bak och ett C där fram om man tittar från sidan. smile1.gif Jag är mycket vältränad och muskulös. Väger 65 kg men har ändå storlek 36. 34:orna, som jag hade vid 58 kg, har jag dock vuxit ur.

Då är väl jag typ tvärtom då, kurvig sedd framifrån pga höftbenen men inte från sidan.
  • Anonym (maja)

70E när jag är lite rundare och 65F när jag är smal.
    183 cm lång, 78kg när 65F och 80-82 när 70E.
    Lång och kurvig. M i kläder.

• Mascaraklumpar

Jag har 65f eller 70e och är 173 lång och väger just nu 57 kg. Har en kurvig figur och det finns egentligen ingen klädstorlek som passar mig, använder allt från 34-40.

• Anonym (40)

168 cm, 58 kg. Breda axlar, bred midja, liten rumpa. Storlek 40 i både överdelar, byxor och skor. Måste dock rata en hel del överdelar eftersom de inte passar på mina axlar. Byxor köper jag sällan av standardmodell utan letar efter sådana som är stora i midjan och smala om låren.

• Anonym (abc)

70E och tycker nog att jag är helt normal i min kroppsform. 167 lång och 57 kilo. Storlek 36 eller S. Är ganska mjuk i kroppen nu så då är det lätt att hitta kläder som passar, det mjuka formar sig efter kläderna När jag var yngre och vältränad så var det svårare, när kroppen är hård måste kläderna verkligen vara sydda för att passa perfekt. Fast jag är ju fulare naken nu för tiden...

Svar på tråden Runt 65F i BH - kroppsform i övrigt?