• Georgssons

Gravid med första i Umeå

Hej

jag är i v.12 och skulle gärna vilja hitta någon/några par kring umeå som också är i ungefär samma veckor :) för att kunna få diskutera lite allt möjligt kring denna första graviditet och möjligtvis kunna träffas någon gång och prata både innan bebisen kommer och efter :)

• Svar på tråden Gravid med första i Umeå
  • Anonym (ume)

finns en grupp på fb som heter Bebis Sommar/höst/vinter i Umeå

• Deviant

Hej!

Får jag vara med fast jag bor hela 7 mil från Ume? Är i vecka 19 med mitt första barn. :)

• Georgssons

Hej. Klart du får vara med 7 mil är juh kring umeå :) varifrån är du?

Hur mår ni nu och hur har ni mått?

• Snobi

Jag mådde illa en hel del i början men det började vända i v. 13-14 och nu känns det riktigt bra! Så skönt att kunna äta som folk igen och röra på sig lite mer :) själv då?

• Georgssons

Jag fick må hyfsat bra förra veckan men nu har jag ont så ofta så jag mår dåligt pga det men är då betydligt bättre än hur jag mådde innan :p

men är då överlycklig jag sluppit spy nånting

• Deviant

Jag har haft turen att må bra hela tiden faktiskt, tacksam för det! Var otroligt trött första veckorna bara, det gav med sig i vecka 11-12 någon gång före det så somnade jag överallt hela tiden. :D

Jag fick också en helt otrolig aptit och gick snabbt upp 15kg men nu har det lyckligtvis planat ut och jag håller mig där jag är. Min BM tror att det är för att jag var lite i tunnaste laget före graviditeten, då blir det visst så för en del. 

Nu har jag lite ork igen men jag flåsar bara av att gå i normal takt, vet inte om det är min nya vikt i kombination med ökad blodmängd kanske. Magen börjar vara lite i vägen, jag märker att Liten växer och det känns som jag ligger på en boll eller något om jag ligger på mage. Jag tror mig ha känt första små rörelserna men det är väldigt vagt.. jag är säker där och då men tvivlar i efterhand. :D

På måndag är det dags för mitt rutinultraljud i Umeå vilket jag ser fram emot så klart! Jag bor förresten på vischan utanför Ånäset. :) Är ändå intresserad av att ses både före och efter bebis kommer om fler är sugna på det! Men jag kanske är 10 år äldre än alla också? ;) Jag är 33. 

Hur har du ont Georgssons? Är det fogarna redan eller ligament osv? Eller kanske något helt orelaterat till graviditeten?

• celluliten

Är också gravid med första, är i v 31 och längtar tills det här är över! Har kräkts sen nyår å kräks fortfarande dagligen.

Slutade jobba för 2 veckor sedan, och är nu ledig resten av tiden tills bebis tänkt titta ut!

Bor i Sörmjöle med hus och sambo och hundar

• Georgssons

Devian­t- jag har så länge jag kan minnas haft besvär kring mens och ägglossning att det gör så pass ont att vissa dagar är det sängen som gäller, har sökt all möjlig hjälp men inget som hjälp. Trodde ja hade endometrios men dom hittade ingenting på gyn så är fortfarande oviss med vad det är men det är samma smärta nu, men jag tänker bara äh jag är juh van :p haha

men gud så kul å känna den jag längtar till jag får känna första rörelsen för att verkligen få bekräftat att det är sant haha har inte riktigt smält det än.

När är det planerat ?

Celluliten - när är det planerat för dig?

Jag håller på att flytta med sambon till ett hus utanför djäkneboda nu snart med våra 2 hundar och 2 katter ;)

• Snobi

Kul att vi har blivit fler! :) Jag är inte heller nån teen mom direkt, är 29 och bor i lgh med min sambo.

Tycker jag har blivit stor väldigt fort. Har haft mammaleggings och klänningar ett tag nu men idag köpte jag första mammabyxorna. Häromdagen var det en på jobbet som frågade om jag är gravid och innan man frågar det ska det väl vara ganska uppenbart... Oh well. Hade tänkt vänta till efter rul men det är nog bäst att komma ut ur garderoben redan nu. :)

Ont i ljumskarna har jag också! Hoppas verkligen att det inte är tidig foglossning. Nån mer som känner av det?

Svar på tråden Gravid med första i Umeå