• Romantik

Mölndal/Krokslätt MVC?

Har fått tid på Mölndal/Krokslätts MVC för inskrivning om 1,5 vecka (är då i vecka 8+6 tror jag). Är så nojig att det är sent?!

Är det bra på Krokslätt? Får man göra tidigt ul för att kolla läget? Hjärtslag? Fick reda på graviditeten häromdagen och har knappt fattat det än...glad för all återkoppling, bra som dålig!!

Mvh förstföderska med brutalt kontrollbehov...Oskyldig

• Svar på tråden Mölndal/Krokslätt MVC?
  • musslan

Man brukar skriva in sig runt v.10 så sent tycker jag inte att de är. Jag gick där första grav förra året. Trivdes mycket bra faktiskt!

• Romantik
    musslan skrev 2015-06-23 18:47:24 följande:

Man brukar skriva in sig runt v.10 så sent tycker jag inte att de är. Jag gick där första grav förra året. Trivdes mycket bra faktiskt!

Skönt med något svar! De verkade snälla, men jag har ju inget att jämföra med. Hoppas det känns bra, annars är jag inte den som är den och kan byta :)

Någon annan?! Skulle vara kul att få höra lite:) är SÅ långt kvar till nästa torsdag!

Fick ni lyssna på hjärtat eller göra ngt ultraljud första besöket? Är så otroligt nojig att allt inte är bra eftersom jag inte vetat om det i 6 veckor (utan försökt bli gravid och gjort ägglossningstest och fan vet vad under tiden, hehe)...
  • Larjen

Hejsan Hejsan! Och stort grattis till graviditeten! :)

Jag går på mvc i Krokslätt och jag är då nöjd, ( Är i vecka 31 så har några besök kvar). Men jag känner mig nöjd med de personer jag träffat.

På mitt första samtal (i vecka 8 ) gick vi i genom min hälsodeklaration som jag fyllt i innan samtalet. Samt min partners hälsa ( sjukdomar i släkt osv.) Enbart inskrivining.

De lyssnar inte på hjärtljuden (för tidigt) och ett tidigt vul får du inte vid första besöket. Jag fick ett VUL i vecka 10 då jag har haft några upprepande mf. Och detta görs då på ett läkarbesök och de är inte "din" barnmorska som gör det.
    Har vänner som också går / gått på samma ställe och de har inte fått ett tidigt ul , utan de måste då finnas en "orsak" till de. (Om man nu kan förklara de så). Men fråga om de, värt ett försök :)

Hoppas du fick svar på något du önskade och ursäka om de blev lite luddigt ;) Nyvaken och kaffet har inte kickat in än ;)

• njd

Åh, så glad jag blev när jag såg denna tråd!
    Har någon av er förslag på bra och omtänksam barnmorska på Krokslätts MVC? Har nyligen plussat och ska boka tid för inskrivning! :)

• Romantik
    njd skrev 2016-01-25 16:34:22 följande:

Åh, så glad jag blev när jag såg denna tråd!

Har någon av er förslag på bra och omtänksam barnmorska på Krokslätts MVC? Har nyligen plussat och ska boka tid för inskrivning! :)

Vi fick byta mitt i pga hon vi hade först slutade, men SÅ bra byte. Nu kom vår lille åtta veckor tidigt så vi hann bara med två träffar (har efterkontrollen kvar så det blir tot tre), men rekommenderar varmt Charlotta! Supertrevlig, lyssnar bra och ger vettiga svar!
Svar på tråden Mölndal/Krokslätt MVC?