• MajasVänn

Orolig att min vän (21 år) är senil!

Jag var hemma hos min vän igår. I hennes hus hade hon satt upp lappar i hela sitt hus. På lappen på kylskåpet stod det t ex "kylskåp". På spisen stod det "spis", osv.

Dessutom så frågade hon mig två ggr om jag ville ha kaffe. Jag svarade "ja" första gången, sedan frågade hon igen.

Jag misstänker att hon är senil(?) eller nått i den stilen iaf. Vet inte om 21-åringar kan vara senila?

Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden Orolig att min vän (21 år) är senil!
  • Anonym (Peter)

Hon är inte stressad eller deprimerad då? Sånt kan också påverka minnet.

• MajasVänn

Stressad är hon ju. Men inte mer än "normalt", om man nu kan säga så.

Men deprimerad är hon inte. Eller, det vet jag ju inte säkert. Men hon strålade när vi sågs, huset städat som vanligt, såg pigg ock fräsch ut.

Hur ser man om någon är deprimerad?

• Anonym (hej)
    MajasVänn skrev 2015-06-23 15:03:13 följande:

Stressad är hon ju. Men inte mer än "normalt", om man nu kan säga så.

Men deprimerad är hon inte. Eller, det vet jag ju inte säkert. Men hon strålade när vi sågs, huset städat som vanligt, såg pigg ock fräsch ut.

Hur ser man om någon är deprimerad?

Inre stress kanske? Den syns inte men kan va för jäkligt! Sen att hon strålar...alla kan hålla uppe en fasad. Fråga henne?
  • Anonym (T)

Jag har såna lappar...är 26. Fått utmattningssyndrom som ledde till ja vad man nu säger, utbrändhet.

Jag minns inte ens mina barns personnummer. Och behöver lappar på många saker hemma då mitt minne är extremt dåligt och har stor förvirring.

Kanske hon är utmattad?

• Anonym (-)

Har hon barn i förskoleålder?

Jag är 27 år och har lappar på bl a kyl, frys och spis, för att min unge ska greppa det där med bokstäver och läsning.

• MajjasVann

Jag har försökt hitta tråden i en halvtimma. Men nu så. Jag ringde henne för ungefär en timma sedan och frågade (med nyfiken röst - inte orolig) varför hon hade de där lapparna lite varstans i huset. Hon sa, precis som ju (-) faktiskt har skrivit, att det är för att lära sin flicka läsa. Haha, jag känner mig så dum just nu.

Men skönt att det inte var något annat!

Tack till alla som tagit sig tid att läsa och svara.

• MajjasVann
    Liten ekorre skrev 2015-06-23 15:05:17 följande:

Senil kan man inte vara vid 21. Dement isåfall.

Ja jag tänkte att senil var fel ord. Okej så det heter dement om man är yngre och glömsk eller?
  • MajjasVann
    Anonym (T) skrev 2015-06-23 15:21:37 följande:

Jag har såna lappar...är 26. Fått utmattningssyndrom som ledde till ja vad man nu säger, utbrändhet.

Jag minns inte ens mina barns personnummer. Och behöver lappar på många saker hemma då mitt minne är extremt dåligt och har stor förvirring.

Kanske hon är utmattad?

Oj, det låter jobbigt. Går det över nån gång t ex om du får en lugnare tillvaro?
Svar på tråden Orolig att min vän (21 år) är senil!