• lintu

    Grannen från helvetet. Vad göra?

    Vår sits:

    Vi bor med två kids, 1 och 8 år i en hyreslägenhet i ett otroligt lyhört hus. Väggar, tak och golv är gjorda i papier maché, gissningsvis.
    I höstas fick vi en ny granne ovanpå, med två barn. Barnen gillar att leka hoppa-i-golvet och liknande, men det säger vi inte något om då vi har all förståelse för att barn faktiskt låter ibland.
    Däremot den ensamstående pappan, han är inte av denna värld...
    Så fort barnen åker till sin mor sätter han igång orgier av vrål, musik, fest, hoppa i golvet och bankande. Hans röst påminner om en hysterisk clown på fyllan, och på fyllan är han nästan konstant.
    Han har ofta damsällskap och tillsammans dunkar de i golven, gapar, skriker, tjoar och skriker fina ord som "aj" och "fan". Lillkillen sover skit, och stora killen är rädd för att sova tack vare dessa aktiviteter som i snitt pågår tre ggr per vecka och hela nätterna och kvällarna igenom.
    Min man har varit uppe personligen och sagt till både snällt och osnällt, vi har ringt störningsjouren flera ggr. Inget har hjälpt.
    Igår fick jag nog efter timmar av bank i vårt tak, hans golv, och vrålande. Min man, och säkert fler i detta hus, jobbar faktiskt... barnen sover uselt..
    Imorse fortsatte fanskapet med att vråla, dunka och hoppa i golvet. Jag ringde hyresvärden och de skulle kontakta grannen.
    Sedan har dagen varit ett helvete för mig som är ensam hemma med den lille. Jag har fått stå ut med att folket han har därhemma hos sig unisont hoppar i golvet medan de skriker och gapar, bebisen har varit skärrad och frågande, och jag har faktiskt inte ens vågat mig ut. Jag känner mig inte trygg här längre...

    Nu ikväll är de fortfarande igång, bankar, skriker och dunkar i sitt golv... i vårt sovrum, och ibland ute i vardagsrummet...snart vaknar vår bebis också av detta. 

    Noll respekt har denna människa och tydligen är han inte heller rädd för att bli av med lägenheten och förmodligen sina kids. 

    Securitas är endast ute och lyssnar i porten efter oljud, men vad gör vi med de ljud de åstadkommer genom vårt tak??? Som de gör endast för att trakassera, nu när vi tagit kontakt med vår värd?

  • Svar på tråden Grannen från helvetet. Vad göra?
  • BigMami

    Varför det blev en tumme upp vet jag inte... Jävla störande granne verkar det iallafall vara. Lider med er!

  • viseversa

    Han verkar ju dum i huvudet. Kanske ett samtal till soc är på son plats. En sån gränslös människa ska nog inte ha barn heller. Och en polisanmälan för trackasserier.

  • myskmalva

    Skriv ner allt: datum, klockslag, hur det låter och hur länge! Prata med andra grannar och be att dem också anmäler störningar! Det din granne gör borde vara nog för att bli vräkt men det är ingenting man gör i en handvändning. Ju mer bevis man har desto bättre.

  • lintu

    tack snälla för era svar, ja jag sa nyss till mannen att vi får ringa polisen om det är så att securitas inte kan registrera något ikväll, då detta är helt igenom ohållbart. Jag tror inte Securitas får eller "vill" (?) komma in i lägenheter, men de har nu kommit upp i den nivå av ljud som hörs i hela porten, så kommer de snart hinner de höra kalaset..
    Men nästa steg blir absolut polisen. Jag bävar redan för att behöva gå ut med lilleman imorgon, och för hur orolig stora killen kommer att bli. Grannen verkar vara inne i ett röjarstim, och hans barn verkar vara hos sin mamma, gudskelov. 
    Men för oss har nog en helvetessommar bara börjat om det inte blir ändring snart.

    Jag ska prata med de andra grannarna, för de bara måste uppleva om inte dunkarna, så skriken och den övriga olåten. 

    Usch, denna människa önskar jag inte min värsta fiende till granne ska jag säga...

  • BigMami

    Jo om man säger till så kan de komma in och lyssna men jag tror att polisen ger mer så ring dit! Vet själv hur det är med besvärliga grannar

  • lintu

    Big mami: blev ni kvitt era grannar? Var det något liknande det vi går igenom? Var ni flera grannar som gick ihop er?

    Securitas var här nyss men sa till min man att de inte får gå in, däremot hade vi "turen" att grannen gav upp ett av sina clown-tjut just i porten så det blev en störningsanteckning ikväll. Nu väntar vi bara på att grannsatan ska ta sig ton igen, då det inte verkar ligga i hans natur att hålla klaffen några längre stunder. Ger han sig då istället på att hoppa i vårt tak så ringer jag direkt till polisen... fy så trist detta är!!! Har aldrig varit med om maken.... 

  • BigMami

    Nej tyvärr så gav vi upp och flyttade! Det var också stampande i golv, vrål, slagsmål osv.. Var nog inte riktigt nyktra om man säger så. De hade också barn... Riktigt hemskt var det!

Svar på tråden Grannen från helvetet. Vad göra?