• pandan2000

Skåne m omnejd. Regnig sommar. Vad gör vi???

Jag är själv med två barn. 7 och 12 år. Som de flesta andra ensamstående så har jag en något sämre ekonomi.

Tanken var att vi skulle ligga på stranden i sommar. Nu ser det ut att regna bort...

Känner smått panik.

Vill ni hjälpa mig. Skåne med omnejd. Vad finns det att göra?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Skåne m omnejd. Regnig sommar. Vad gör vi???
  • Mayy
    pandan2000 skrev 2015-06-24 11:54:13 följande:

Jag är själv med två barn. 7 och 12 år. Som de flesta andra ensamstående så har jag en något sämre ekonomi.

Tanken var att vi skulle ligga på stranden i sommar. Nu ser det ut att regna bort...

Känner smått panik.

Tacksam för alla tips!

Man kan alltid åka på utflykt till bokskogen om det inte spöregnar. Ibland händer det grejer i Folkets Park i Malmö som kan vara roligt att gå på. Det brukar även finnas olika teatrar för barn som spelar utomhus på olika ställen som är gratis, typ "sommarscen". Sen kan du söka på vilken ort du vill, jag söker typ "gratis sommar Malmö" så kommer det upp en del. På kommunens sida finns det också "händer idag i..." Som man kan kolla in, finns kanske liknande på andra orter också :)
  • Paulina P P
    pandan2000 skrev 2015-06-24 11:54:13 följande:

Känner smått panik.

Tacksam för alla tips!

På Emporia finns flera lekplatser inomhus. Perfekt om det regnar.
  • Aupendi

Får inte en vuxen åka med två barn på sommarkortet?
    Åk åk åk isåfall! Måste ju inte tvunget vara sol, bara ok väder.
    Bara gå och titta på saker. Skånes djurpark? Glimmingehus? Leos lekland? Busfabriken? Inomhusbad?
    Som tidigare sagt: picknick, överallt, var som helst.
    Annars kanske ni kan baka/laga mat hemma tillsammans och bara ha en mysig picknick i vardagsrummet om det är trist väder.
    Finns ju inomhusaktiviteter i hemmet som inte är så dyra, beroende på intresse.

• Paulina P P

Tekniska museet tycker mina syskonbarn är superkul!

Svar på tråden Skåne m omnejd. Regnig sommar. Vad gör vi???