Alla mina killar skaffar långt hår!
Jag gillar kort hår på killar, eller max lite halvlångt. Tycker att det är snyggast så, går håret under hakan så är det sällan snyggt längre.
Mitt problem är dock att alla killar jag är ihop med skaffar långt hår. Det känns nästan som en förbannelse När jag blir ihop med dem så har de kort. Det har hänt flera gånger nu.
Den senaste killen som jag blev ihop med hade en specifik kort frisyr som jag tyckte var snygg och det sade jag också till honom. Sedan kröp håret långsamt neråt och jag frågade om han inte skulle klippa sig snart, han skojade bort det. Nu är det just under hakan och jag tror att han kommer skaffa ännu längre. Han har säkert sett att mitt ex hade jättelångt hår (vi var ihop väldigt länge, han hade också kortklippt då vi träffades) och förmodligen tror han och kanske alla andra att jag gillar långt eftersom alla mina ex har det.
Vad kan jag säga för att få honom att klippa sig/förstå att jag gillar kortare hår bättre utan att säga att jag tycker att långt är fult (vill inte säga det om han nu jättegärna vill ha det av egna skäl och inte för att han tror att jag gillar det). Har försökt säga att han har så snyggt hår på tidigare bilder där han har kort, har sagt att jag tycker att hans nuvarande hårlängd är bra och att han nog passar bättre i det än längre, men tror inte att det går in.
Eller kan det vara så att alla plötsligt börjat vilja ha långt utan att det har något att göra med mig? Känns orimligt.