• Anonym (Slarvmajan)

Gravid utan utlösning?

Förra helgen hade jag oskyddat sex med en kille. Vi körde för det mesta bara oralt men vi körde vaginalt i typ 5-10 min.. Han kom inte alls, för vi avbröt samlaget. Men nu, har jag mått lite illa i tre dagar (värst idag) samt att idag började även mina bröst göra riktigt ont... 

Jag vet att vi hade sex runt min ägglossning för jag hade äl-flytningar dagen innan. Har ett barn sen tidigare och har även kört avbrutet samlag i flera månader med min dåvarande pojkvän utan att bli gravid... Så att bli gravid av att ha oskyddat sex i lite drygt 5 min utan utlösning, är det ens möjligt? 

Jag brukar kunna ha pms med ömma bröstvårtor (nu gör hela brösten ont) och lite illamående samt molvärk... men jag är ändå livrädd just nu. BIM är idag, men eftersom jag hade äl senare än beräknat så lär ju även mensen vara beräknad till helgen... så för tidigt för test antar jag (plussade inte så här tidigt förra gången).

Någon som blivit gravid av så kort sex utan utlösning?
  • Svar på tråden Gravid utan utlösning?
  • Jag är bara jag

Säkerheten vid avbrutet samlag är ca 65% så det finns massor som blitt gravida p.g.a det. Bara att testa.

• Har gjort det

Mycket dumt att inte använda kondom. Många killar kommer i försatser, kanske alla, så det är absolut möjligt.

Lärdom: använd alltid kondom :)

• Anonym (Slarvmajan)
    Jag är bara jag skrev 2015-06-24 19:46:15 följande:

Säkerheten vid avbrutet samlag är ca 65% så det finns massor som blitt gravida p.g.a det. Bara att testa.

Vad kommer den statistiken ifrån? :) jag har läst att säkerheten kommer i hur bra man kan kontrollera och dra ut i tid. Men i detta läge kom han ju inte alls.. 

Studier säger iaf att det kan finnas spermier i försatser men risken att bli gravid är helt minimal så man näst intill räknas som steril. Därför jag ville kolla erfarenheter istället, då jag litar mer på det.. 
  • Långbenopluto
    Anonym (Slarvmajan) skrev 2015-06-25 00:14:57 följande:
    Vad kommer den statistiken ifrån? :) jag har läst att säkerheten kommer i hur bra man kan kontrollera och dra ut i tid. Men i detta läge kom han ju inte alls.. 

Studier säger iaf att det kan finnas spermier i försatser men risken att bli gravid är helt minimal så man näst intill räknas som steril. Därför jag ville kolla erfarenheter istället, då jag litar mer på det.. 
    Vilka studier är det??

Av vilken anledning ska spermier i en försats vara sterila?
  • Jag är bara jag

Statistiken har jag läst flera gånger-upplagt här. Män är definitivt inte sterila i försatsen. Vill man absolut inte bli gravid är avbrutet inget att lita på!

• Anonym (Prövat)
    Nisse2k skrev 2015-06-26 08:31:12 följande:

Här finn en sammanställning av olika preventivmetoder. en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_birth_control_methods

Avbrutet samlag har en failure rate på 4-18%, dvs att av 100 kvinnor på ett år så blir 4-18 gravida med den metoden, beroende på hur skickligt det hanteras.

Sen beror det förstås också på hur ofta man har sex. Det är nog en stor skillnad på risken om man som oss har ett par gånger per månad eller om man har varannan dag. Sen ökar det risken om man väntar alltför länge med att avbryta, då kanske något hinner komma innan man är ute. Och sen förstås att man helt glömmer att avbryta någon gång. I en annan tråd skrev en kvinna att de hade klarat sig med avbrutet i 20 år och att det alltid hade fungerat utom en gång då mannen tappade kontrollen och körde till slut. Men spermier i försatsen är väl en risk som man aldrig kommer ifrån. Kanske den är olika stor för olika personer. Men sannolikheten för graviditet av ett enda samlag utan utlösning måste vara väldigt liten.
  • Anonym (Prövat)
    Anonym (Slarvmajan) skrev 2015-06-25 00:14:57 följande:

Hoppas det ordnar sig för dig. Berätta gärna hur det gick.
  • Anonym (Slarvmajan)

Jag fick min mens! :) PUH! haha 

• saftigt
    Anonym (Slarvmajan) skrev 2015-06-26 21:37:51 följande:

Grattis! :) haha, antar att du inte kommer chansa igen? ;) kram
  • Anonym (Prövat)
    Anonym (Slarvmajan) skrev 2015-06-26 21:37:51 följande:

Skönt. Glöm inte kondomen nästa gång. Och spara avbrutet tills du har en fast partner som du är trygg med.
Svar på tråden Gravid utan utlösning?