• Äldre 25 Jun 01:00
    2123 visningar
    5 svar
    5
    2123

    Min kompis hör inte av sig

    Hejsan! Jag är en tjej på 13 år och jag är ganska ledsen:( min bästa kompis och jag har varit kompisar i ca 7 år. Hon har alltid varit den "tysta" typ. Men nu i 7:an så har hon blivit mer sprallig och så. Men jag har tänkt lite och jag känner att det är BARA jag som hör av mig. Det är alltid jag som skriver först,frågar om vi ska va osv...

    Och jag har sagt att jag känner mig ledsen över det här till henne och då sa hon att hon absolut kommer att fråga oftare. Men nu är det sommarlov och för ungefär 4 veckor sedan så frågade jag henne om vi skulle va men hon sa "jag har så mycket att göra hemma inför skolavslutningen och så" så jag blev ju ändå ledsen liksom.. För jag hade också väntat på att fråga tills hon hade kanske tänkt fråga mig om vi ska va eller träffas.. Men hon gör aldrig det!! Detta sårar mig djupt. När jag pratade med mamma om det här så har hon sagt att jag inte ska höra av mig till henne på hela sommarlovet. Och om hon inte sms:ar eller frågar nån gång så är hon nog intr min vän längre. Vet någon nåt tips eller nåt så jag kan sluta känna ledsamhet för allt det här?????

  • Svar på tråden Min kompis hör inte av sig
  • Anzil
    Äldre 25 Jun 01:51
    #1

    Det är verkligen jättetråkigt att du har råkat utför detta. Och tyvärr har din mamma rätt, sorglig nog så är det så.

    Vad du kan göra åt din ledsamhet är att du helt enkelt fokuserar på andra saker. Exempelvis fritidsaktivitet.

    Eller att du helt enkelt umgås med andra vänner ett tag. Så kommer du ''glömma'' din vän.

    Kanske inte så jätte enkelt, men det ger nog i alla fall någonting.

    Och du! Jag tycker att det är starkt av dig att du tar hjälp och vågar att fråga. Och visst känns det skönt när man skriver av sig, samt får respons? :)

  • Äldre 24 Jul 01:45
    #2

    Ja det är skönt att det finns folk som faktiskt bryr sig. Jag har gjort som mamma har sagt och jag hörde inte av mig under halva sommarlovet tror jag och då var det hon som skrev typ hej och så:) så jag antar att hon ändå saknar mig... Men jag ska försöka göra mitt bästa och tack för att du brydde dig verkligen!! Det uppskattas

  • Anzil
    Äldre 27 Jul 12:57
    #3
    Hanna.lilja skrev 2015-07-24 01:45:56 följande:

    Ja det är skönt att det finns folk som faktiskt bryr sig. Jag har gjort som mamma har sagt och jag hörde inte av mig under halva sommarlovet tror jag och då var det hon som skrev typ hej och så:) så jag antar att hon ändå saknar mig... Men jag ska försöka göra mitt bästa och tack för att du brydde dig verkligen!! Det uppskattas


    Åh, så roligt! :)

    Absolut! Ha det så jättetrevligt nu, och försök inte bli ledsen. Det är nog lite svårt, då det är mänskligt att bli ledsen. Det man kan göra åt sin ledsamhet är att gå till en kompis man känner sig bekväm hos, eller en bekant. Ens förälder eller föräldrar är alltid bra att prata ut.


    Du får mer än gärna skapa en ny tråd här och prata ut och liknade. :)

    Ha det så bra med dig!

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 19 Aug 2019 10:53
    #4

    Kan även vara så att din kompis är sjuk, är upptagen med en sport tillexempel eller helt enkelt är ledsen för något. Om hon har djur kan ett av hennes djur dött? Eller en släkting? När jag gick i skolan gick jag och min bästis åt två olika håll, man tröttnar på varandra. Vänskap varar inte föralltid, man måste splittras. Hon kanske tycker du styr mycket när ni är? Du är kanske bossig? Hon kanske låtsas att allt är okej men hon mår skit inombords? Du kanske gör så hon är ovän med människor hon egentligen vill vara vän med? Vad vet jag, men hur som helst tycker jag det är lågt att ignorera din bästis. Om hon har en sjukdom är det klart som fan att hon inte vill vara med någon. Tycker du borde fråga hur hon mår och inte skita i henne, hon saknar säkert dig med? Bara att hon är upptagen/mår dåligt?

  • Anonym (X)
    Mon 19 Aug 2019 16:59
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-19 10:53:33 följande:

    Kan även vara så att din kompis är sjuk, är upptagen med en sport tillexempel eller helt enkelt är ledsen för något. Om hon har djur kan ett av hennes djur dött? Eller en släkting? När jag gick i skolan gick jag och min bästis åt två olika håll, man tröttnar på varandra. Vänskap varar inte föralltid, man måste splittras. Hon kanske tycker du styr mycket när ni är? Du är kanske bossig? Hon kanske låtsas att allt är okej men hon mår skit inombords? Du kanske gör så hon är ovän med människor hon egentligen vill vara vän med? Vad vet jag, men hur som helst tycker jag det är lågt att ignorera din bästis. Om hon har en sjukdom är det klart som fan att hon inte vill vara med någon. Tycker du borde fråga hur hon mår och inte skita i henne, hon saknar säkert dig med? Bara att hon är upptagen/mår dåligt?


    Letade du upp en FYRA år gammal tråd? Varför?
Svar på tråden Min kompis hör inte av sig