• Aniiee

    Du får bestämma 48 timmar av mitt liv

    Inspirerad av två andra trådar (FLs egna "to-do-list"-tråd + en annan), så tänkte jag att vad tusan. Kör i vind eller något. 

    Så, planera två dagar åt mig. Särskilt just nu, när jag har så supermegajätteextratråkigt när resten av familjen och alla hundarna är spridda med vinden och jag är alldeles ensam hemma i 10 dagar.

    Lite bakgrund och intressen:
    Jag är sjuk och orkar inte mer än ungefär 2 timmars medelsvår aktivitet i taget. Bra dagar orkar jag 3 st 2-timmars pass, dåliga dagar orkar jag 1. Kanske.
    Jag spenderar väldigt många timmar i sängen och/eller soffan
    Jag bor i ett hus med trädgård
    Jag är tvspelsfanatiker med egen youtube- och twitchkanal
    Jag älskar att se film och tvserier.
    Jag älskar att läsa
    Jag är utbildad kock
    Jag är en nattuggla (duh, klockan är 01:46....)
    Jag tycker om att fotografera men är inte så bra på det
    Jag tycker om korsord och pussel
    Jag har en gång i tiden varit ett träningsfreak modell mindre
    Jag har en gång i tiden varit lolita med flera genrer som intresse
    Jag älskar att skriva, skriver mest fantasy och sci-fi, alltid med inslag av eller ren yaoi. Jag har säkert 1000 lösa sidor med allt möjligt dravel.
    Jag kan inte rita en streckgubbe om du så hotar mig med pistol.
    Jag kan inte rita en streckgubbe om du så hotar någon annan med pistol heller.
    Jag tycker om utmaningar och att göra nya saker, bara jag får förbereda mig lite innan
    Jag älskar kunskap och att lära mig saker.
    Jag har Asperger.

    Ja... lite så.

    Feel free att bestämma mit liv lite.


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Svar på tråden Du får bestämma 48 timmar av mitt liv
  • Grande Rock

     - köp en trumpet
     - vänta tills grannarna åker på semester
     - öva, öva, öva....Solig


    Born to lose, live to win!
  • Aniiee
    piink92 skrev 2015-06-25 02:10:20 följande:

    Följer med hopp om några idéer som kanske kan göras i sommar! :)


    Gör så!
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee
    Grande Rock skrev 2015-06-25 02:19:41 följande:

     - köp en trumpet
     - vänta tills grannarna åker på semester
     - öva, öva, öva....Solig


    Haha, bra idé =)
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Nanotio

    Åh, har du någon lite bättre kamra? Kan du inte ägna någon timme åt att gå ut och foto något som symboliserar familjen? Eller bara vackra natur/stadsbilder, det du känner för helt enkelt. Sedan väljer du ut kanske två bilder som du redigerar lite och skickar in för förstoring som du kan rama in och hänga upp fint.

  • Hummeldummel

    Lera! Gör en kruka, korg, fat. Det fixar du på dag ett. Dag två målar du det. Sen kan du känna att du gjort något

  • Ful Anka

    Om du nu fungerar som stilla sittande, utan kontakt med andra människor, vilket väldigt många andra inte gör, så varför inte göra något bra? Lär dig ett yrke där man endast sitter still och jobbar ensam. Jag hade lätt gått en distanskurs i programmering och sen tagit ett jobb och suttit hemma och jobbat. Sen haft råd med allt jag kunnat önska mig. Perfekt.

    Men OK, en 48-timmars variant då. Utmana dig själv till att skriva klart något av det du påbörjat. Våga att verkligen göra det, tvinga dig igenom det. Du kommer inte att ångra dig.


    This is my life and I don't care
  • Anton Chigurh
    Ful Anka skrev 2015-06-25 08:54:49 följande:
    Om du nu fungerar som stilla sittande, utan kontakt med andra människor, vilket väldigt många andra inte gör, så varför inte göra något bra? Lär dig ett yrke där man endast sitter still och jobbar ensam.

    Jag hade lätt gått en distanskurs i programmering

    och sen tagit ett jobb
          och suttit hemma och jobbat.

    Sen haft råd med allt jag kunnat önska mig. Perfekt.

    Men OK, en 48-timmars variant då. Utmana dig själv till att skriva klart något av det du påbörjat. Våga att verkligen göra det, tvinga dig igenom det. Du kommer inte att ångra dig.
    Ja, herregud, vilken utmärkt idé, att inte dom 154 600 ungdomar mellan 15-24 år som just nu går arbetslösa och inte vill annat än ha ett jobb....att inte dom gör som du föreslår, Ankan !!!

    Jaja, alla kan inte tänka på allt. Det vore som att en politiker faktiskt menade vad hon, eller han, sade. Och det är en utopi.

    Kram //Antonyeah baby emoticonDu har säkert läst TS, Ankan, men inte fan har du fattat vad det är du har läst

    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aniiee
    Nanotio skrev 2015-06-25 02:41:09 följande:

    Åh, har du någon lite bättre kamra? Kan du inte ägna någon timme åt att gå ut och foto något som symboliserar familjen? Eller bara vackra natur/stadsbilder, det du känner för helt enkelt. Sedan väljer du ut kanske två bilder som du redigerar lite och skickar in för förstoring som du kan rama in och hänga upp fint.


    Det var ett bra förslag =) 
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee
    Hummeldummel skrev 2015-06-25 08:27:37 följande:

    Lera! Gör en kruka, korg, fat. Det fixar du på dag ett. Dag två målar du det. Sen kan du känna att du gjort något


    Hmmm, tvivlar på att jag kan lera bättre än jag kan streckgubbar, men man kan alltid försöka =)
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
Svar på tråden Du får bestämma 48 timmar av mitt liv