• Anonym (fegis)

bedövning vid piercing?

Hej,

Jag har bestämt mig för att sluta skjuta på det och skaffa en helix piercing som jag har velat ha i många år. Anledningen till att jag har pushat det framåt är just för att öronsnibbarna gjorde svinont på mig.

Jag har hört att piercings kan bli snea om man tar på bedövningssalva, men gäller det verkligen där i örat/brosket? känns ju inte som att det borde det. Läste på någon sida att det bara var i bröstvårtorna det kunde bli snett, men när jag kollar på forum så spär folk på om att det kan bli snett överallt.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden bedövning vid piercing?
  • Anonym (fegis)

Puffar, vore fint med svar innan jag sticker till jobbet!

• Komikern

Om du kontaktar en proffsig studio "calm"
    Dom kan svara på allt.

Med tanken på hur det kändes att göra tung piercing & i läppen bör det inte behövas bedövning.

Lycka till !

• Anonym (fegis)
    Komikern skrev 2015-06-25 07:27:45 följande:
    Om du kontaktar en proffsig studio "calm" Dom kan svara på allt. Med tanken på hur det kändes att göra tung piercing & i läppen bör det inte behövas bedövning. Lycka till !
    Jag tänkte mer bedövning för att lugna mig själv, om det gör ont eller så när jag väl tar den är väl okej, men grejen är att jag brukar sitta och rycka om jag vet att något ska göra ont. Om jag har bedövningssalva så kommer jag iaf tro att det inte kommer göra ont = sitta still.

Så frågan är mer "kan jag använda det utan att få en sned piercing" och inte "behöver jag", men tack för ditt svar. :)
  • Komikern

Jag tror det går super att använda bedövning. Inget jag skulle göra eller rekommendera.

Kan tänka mig andra risker med sår & salvor som extra svullnad etc.

Salvan är nog också för klen för att göra ngn effekt. Det kommer tyvärr göra ont oavsett.

Sen om en piercing är sne är det garanterat personen som inte kunde sitta stilla (eller för spänd) eller en amatör som gör hålet.

Ta ett djupt andetag slappna av 1.2.3 NU belöna dig med godis.

• Anonym (fegis)
    Komikern skrev 2015-06-25 08:03:09 följande:
    Jag tror det går super att använda bedövning. Inget jag skulle göra eller rekommendera.
    Kan tänka mig andra risker med sår & salvor som extra svullnad etc.

Salvan är nog också för klen för att göra ngn effekt. Det kommer tyvärr göra ont oavsett.

Sen om en piercing är sne är det garanterat personen som inte kunde sitta stilla (eller för spänd) eller en amatör som gör hålet.

Ta ett djupt andetag slappna av 1.2.3 NU belöna dig med godis.
    Tror inte det ger några risker med sår eller läkning, har använt salvan många gånger när jag lämnat blodprover och då har det ju fungerat bra. Även om bedövningen bara är ytlig så skulle det innebära att jag inte känner om han håller på med örat innan han gör själva hålet = min hjärna reagerar inte med att skapa såndär ofrivilliga ryckningar. 

Jag får se hur det går, antar jag.

Tack för hjälpen!
  • Anonym (fegis)

haha, kör på!

• Melinoe

Tror inte att salvan påverkar om det blir snett eller inte, valet av piercare gör det

Helt ärligt tror jag inte du behöver det, jag tyckte att det knappt kändes och jag har väldigt känsliga öron. Men är du orolig hör med din piercare och se vad han/hon tycker om det. En kompis brukar ta 2 Alvedon innan hon tatuerar sig, kanske kan funka om salvan visar sig vara dåligt.

• Komikern

Åååhh nej ingen alvedon för att tatuera sig alvedon gör så man blöder mer ^^

• Anonym (fegis)
    Komikern skrev 2015-06-26 06:36:47 följande:
    Åååhh nej ingen alvedon för att tatuera sig alvedon gör så man blöder mer ^^
    Fast alvedon innehåller ju bara paracetamol, dvs ingen NSAID, så det bör man inte blöda mer av.

Men ja...vet inte hur pass bra en alvedon skulle hjälpa mot att ta hål i örat, haha. Jag får se hur det blir och hur det går, tack för hjälpen allihop
  • Melinoe

Ingen aning om det hjälper eller om det bara är i hennes huvud :) Fast blöder gör hon inte, inte mer än normalt

Svar på tråden bedövning vid piercing?