• Anonym (Lottisen)

Ang aktiviteter på jobbet. Det måste väl finnas fler som mig

Jag trivs på mitt jobb och med mina kollegor. Men när min arbetsdag är slut så vill jag hem till mitt barn och min man.

Jag har inget intresse av dessa galakvällar, after work, fester och annat som min arbetsgivare planerar in. Jag väljer inte bort tid med min familj för saker som inte är jobbrelaterat.

Det måste väl ändå finnas fler som inte alls tycker att det är roligt med aktiviteter med jobbet som ligger bortom jobbtid och inte har med jobbet att göra?

• Svar på tråden Ang aktiviteter på jobbet. Det måste väl finnas fler som mig
  • Anonym (herr G)

Jo, undantag finns det alltid. Men vilken bransch jobbar du i då? Låter ju som problemet ligger där och inte hos dig som person. Sen kan du ju tänka lite på alla kommunal anställda som faktiskt aldrig får några aktiviteter alls betalda av sin arbetsgivare. Ta ett jobb på ett dagis så slipper du alla festligheter.

• Anonym (Vajlet)
    Anonym (Lottisen) skrev 2015-06-25 08:31:52 följande:

Jag trivs på mitt jobb och med mina kollegor. Men när min arbetsdag är slut så vill jag hem till mitt barn och min man.

Jag har inget intresse av dessa galakvällar, after work, fester och annat som min arbetsgivare planerar in. Jag väljer inte bort tid med min familj för saker som inte är jobbrelaterat.

Det måste väl ändå finnas fler som inte alls tycker att det är roligt med aktiviteter med jobbet som ligger bortom jobbtid och inte har med jobbet att göra?

Jag är precis som du och vi är inte ensamma. Det är ganska många som egentligen inte alls gillar det. Många följer med på dessa aktiviteter ändå på grund av grupptryck.
  • Anonym (29)

Det finns det nog :) Sen beror det nog lite på vad man har för form av arbete och hur mycket aktiviteter det handlar om. Vi brukar dra ihop kanske 4 tillfällen med after work, grillkväll, födelsedagsfest m.m om året och då tycker jag att det är kul att träffas och umgås! (Är dessutom ensamstående så skulle inte kunna vara iväg hur många tillfällen om året som helst!) Men då handlar det om 4 gånger på ett år, där går gränsen. Sen vill jag gärna umgås med mitt barn, min familj och mina vänner dom andra kvällarna :)

• Anonym (Vajlet)

Om det bara är någon enstaka gång och det är lättsamt, särskilt om det inte är så många med, kan jag också tycka om det. På en arbetsplats var det afterwork varje vecka (inte anordnat av arbetsgivaren). Inte kul.

• Anonym (me)

jag är lika som dig. Har inget intresse av att lära känna mina jobbarkompisar privat. På jobbet jobbar man sen åker man hem till personerna jag älskar i mitt liv och spenderar resten av min tid med dom.

• Anonym (Hemmakatten)

Jag är likadan, undviker i det längsta aktiviteter efter arbetstid. Vi har kanske 4-5 stycken större aktiviteter/år plus ibland någon mindre grej med de närmaste kollegorna. Och jag hatar det, går max en gång per år men skulle helst slippa det med.

Jag tycker mycket bra om mina kollegor men vi umgås liksom typ 10 timmar om dagen fem dagar i veckan, det räcker. Min fritid vill jag spendera på mitt sätt med min familj och vänner.

Dessutom så verkar alkohol vara ett obligatorium vid sådana tillfällen och även om jag är långt ifrån att vara nykterist har jag inget som helst intresse av att umgås med berusade kollegor. Det är liksom alltid någon som blir för full och jobbig som man sen måste möta i korridorerna efteråt. Det suger.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Hemmakatten) skrev 2015-06-25 09:06:41 följande:

Jag är likadan, undviker i det längsta aktiviteter efter arbetstid. Vi har kanske 4-5 stycken större aktiviteter/år plus ibland någon mindre grej med de närmaste kollegorna. Och jag hatar det, går max en gång per år men skulle helst slippa det med.

Jag tycker mycket bra om mina kollegor men vi umgås liksom typ 10 timmar om dagen fem dagar i veckan, det räcker. Min fritid vill jag spendera på mitt sätt med min familj och vänner.

Dessutom så verkar alkohol vara ett obligatorium vid sådana tillfällen och även om jag är långt ifrån att vara nykterist har jag inget som helst intresse av att umgås med berusade kollegor. Det är liksom alltid någon som blir för full och jobbig som man sen måste möta i korridorerna efteråt. Det suger.

Jag går aldrig på liknande tillställningar just pga alkoholen. Det verkar verkligen vara obligatoriskt vilket gör det enkelt för mig att slippa gå, då jag inte kan vara där det finns alkohol.
  • Anonym (29)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-06-25 09:32:43 följande:
    Jag går aldrig på liknande tillställningar just pga alkoholen. Det verkar verkligen vara obligatoriskt vilket gör det enkelt för mig att slippa gå, då jag inte kan vara där det finns alkohol.
    Varför kan du inte vara där det finns alkohol? Jag har varit med ut och ätit och varit på aw utan att dricka alkohol. Det går finfint det med :)
  • Anonym (Lottisen)

Jag jobbar statligt och min arbetsgivare är lite för duktig på meningslösa jippon.

Visst är de frivilliga men folk har svårt att förstå att man inte vill delta.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (29) skrev 2015-06-25 09:52:04 följande:
    Varför kan du inte vara där det finns alkohol? Jag har varit med ut och ätit och varit på aw utan att dricka alkohol. Det går finfint det med :)
    Jag kan inte vistas där det finns alkohol på grund av min tro. Även om jag själv inte dricker så är det inte okej att vara där andra dricker, om man säger så. Sen kan jag tänka mig att det finns nyktra alkoholister som har liknande inställning. Jag har i alla fall en bekant som inte kan vara i närheten av alkohol för att hon är rädd för återfall.
Svar på tråden Ang aktiviteter på jobbet. Det måste väl finnas fler som mig