• musicmove95

Utslitet hår efter färgning

Hej!
    Jag har fått väldigt utslitet hår där framme i håret. Det blir flottigt väldigt lätt och även om jag duschar så ser det inte helt bra ut. Det skiner inte längre och det ser helt matt och ¨dött¨ ut. Undrar om nån har något tips på hur man skulle kunna få tillbaka glanset i håret och så att det inte ser så ¨dött¨ ut som det gör nu?

• Svar på tråden Utslitet hår efter färgning
  • Fjärilslarv

Oljeinpackning gör mitt lockiga hår superglansigt! Jag har oliv, mandel och lite kokosolja som jag värmer några sekunder i micron. applicerar det i torrt hår, sätter upp håret, lägger plastfolie om och sen en handuk över. låter det verka ett par timmar, sedan tvättar jag håret med schampo två gånger och sen balsam en gång. använder även hemmagjord hårolja varje dag ett par droppar. busenkelt recept, vill du ha det?

• Fjärilslarv
    Tokfrans skrev 2015-06-25 10:41:11 följande:

Ricin olja ska va bra med.

ricinoljan skulle jag vara försiktig med, mitt hår blev svinto av det.
  • Tokfrans
    Fjärilslarv skrev 2015-06-25 10:58:30 följande:
    Oljeinpackning gör mitt lockiga hår superglansigt! Jag har oliv, mandel och lite kokosolja som jag värmer några sekunder i micron. applicerar det i torrt hår, sätter upp håret, lägger plastfolie om och sen en handuk över. låter det verka ett par timmar, sedan tvättar jag håret med schampo två gånger och sen balsam en gång. använder även hemmagjord hårolja varje dag ett par droppar. busenkelt recept, vill du ha det?
  • Fjärilslarv
    Tokfrans skrev 2015-06-25 11:29:40 följande:
    tolkar din tummen upp som att du ville ha mitt recept på min hårolja?
    =). Du får det i alla fall :p
    Du behöver:
    En vispskål, 
    en visp
    en sil
    flaskor att hälla upp i
    rosmarin och salvia (eller andra torkade kryddor du tycker luktar gott). Ta mycket!!! mycket mer än du tror.
    1 flaska avocadoolja
    Lika mycket oliv- eller rapsolja.

blanda alla ingedienser i skålen och vispa runt med vispen. Låt blandningen ligga och dra i någon timme eller två. Sila sedan igenom blandningen ned i flaskor. Jag brukar ta sådanna man ska ha till resor typ sånna här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90235117/

jag har tjockt och lockigt hår typ till axlarna och har en mängd lika stor som en 50-öring ungefär i mitt hår. Jag tar i det när jag har duschat som en leave- in och använder den ibland också på morgonen som stylingprodukt.
Svar på tråden Utslitet hår efter färgning