• Spelarvälingenroll

Vad sysslar ni med?

Hej F-kassan,

Varit hemma i två år på grund av utmattningssyndrom och nu har ni kommit på att jag är frisk. Ingen önskar att ni har rätt mer än jag men tyvärr är det inte så.

Fått byta läkare 4 ggr under denna tiden och trots att det är HELT emot rekommenderad behandling har det hänt. Inte ert fel men borde kanske ingå i bedömningen eller har ni inga färdiga mallar för det?

Efter varje möte med er behöver man dubbla doserna med piller mot både högt blodtryck och antidepp vilket är en skam eftersom ni är min FÖRSÄKRING som jag betalat till under många år. Ingen frivillig grej som jag kan välja bort. Borde vara ett ömsesidigt förhållande; att ni nu inte kan välja bort mig men så är det tydligen inte.

Varit VD för ett företag i många år där jobbet sällan understigit 90 timmar per vecka och genererat mer skattepengar än de flesta människor i Sverige gjort och nu tycker ni att jag ska arbetsträna på antingen ett städföretag eller en snabbmatskedja. Om jag inte vore så väluppfostrad så skulle jag sagt ett och annat till handläggaren.

Ingår det i er SÅ KALLADE Värdegrund att förnedra människor?

Är mitt alternativ kanske att slänga mitt pass och söka asyl i Sverige? Då kan jag ju i SNITT gå hemma i 7 år och fundera ut vad jag vill göra med mitt liv. Ingår väl så klart också i er värdegrund att människor som inte bidragit ett skit till Sveriges Ekonomi ska ha bättre förutsättningar än oss som plikttroget betalat hela våra liv till en SÅ KALLAD försäkring som ni godtyckligt rycker undan för oss. 

Kan du inte svara får du gärna mer än gärna passera detta inlägg till en ansvarig chef. Ni jobbar ju trots allt år mig och då kan jag rimligen avkräva er ett svar. Om inte det passar, hur säger jag upp medlemskapet en Försäkringskassan?

• Svar på tråden Vad sysslar ni med?
  • Försäkringskassan

Hej!

Vår målsättning är att det ska vara enkelt att vara i kontakt med oss. Utifrån din beskrivning har vi inte lyckats med detta i din kontakt med Försäkringskassan, något vi beklagar. I detta forum kan vi däremot inte diskutera personliga ärenden och vi kan inte se vad som har hänt i just ditt fall. Vi ber dig därför att ta en kontakt med din personliga handläggare alternativt ringa till vårt Kundcenter som kan hjälpa dig att hitta rätt person.

Kundcenter når du på 0771 - 524524 och i rådande läge ringer du lättast i samband när vi öppnar kl. 08:00.

Hälsningar

Carl, handläggare

Svar på tråden Vad sysslar ni med?