• Alana

Hur många veckor är 5hp?

Om man studerar på heltid, hur många veckor är 5hp på då?

• Svar på tråden Hur många veckor är 5hp?
  • Alana
    Vokalissan skrev 2015-06-25 16:10:07 följande:

1 vecka är 1,5 HP. Så ca tre veckor.

Vad skriver man då i ansökan till csn? De vill ju ha datum liksom.
  • Vokalissan

Har du inte fått något schema? Har aldrig hört talas om nån kurs som på 5hp. Bara 7,5 (och uppåt) och då är det fem veckor.

• Adeln
    Alana skrev 2015-06-25 16:13:16 följande:
    Vad skriver man då i ansökan till csn? De vill ju ha datum liksom.
    jag antar att du läser en sommarkurs på distans. Du skriver helt enkelt från vilket datum du börjar, till det datum du slutar. Om du är mer förvirrade så brukar kurser börja på måndagar och sluta på fredagar. Du bör också kolla så att du läser i 100% och inte 50% som min kurs skulle vara. Men annars är det bara att räkna (1,5hp/vecka - 100% takt)
  • Alana
    Vokalissan skrev 2015-06-25 16:29:18 följande:

Har du inte fått något schema? Har aldrig hört talas om nån kurs som på 5hp. Bara 7,5 (och uppåt) och då är det fem veckor.

Jag har fått en tidsplan där kursen är på 4 veckor, sista veckan är det bara väldigt lite att göra. Sen har mentorn skrivit till mig att kursen är på 3 veckor. Så är inte säker på vad jag ska skriva i ansökan.
  • Adeln
    Alana skrev 2015-06-25 16:55:26 följande:
    Jag har fått en tidsplan där kursen är på 4 veckor, sista veckan är det bara väldigt lite att göra. Sen har mentorn skrivit till mig att kursen är på 3 veckor. Så är inte säker på vad jag ska skriva i ansökan.
    5 hp = 23,33 dagar

Jag gissar (men kan ha fel) på att CSN låter dig avrunda uppåt till 24 dagar. Kolla datumet du börjar och lägg till 24 dagar.
  • Alana
    Adeln skrev 2015-06-25 17:06:50 följande:
    5 hp = 23,33 dagar

Jag gissar (men kan ha fel) på att CSN låter dig avrunda uppåt till 24 dagar. Kolla datumet du börjar och lägg till 24 dagar.
    Du räknar med helger i de 24 dagarna antar jag? Så om jag började 1 juni så skall jag skriva att kursen håller på tills 24 juni?
Svar på tråden Hur många veckor är 5hp?