Super äckelvarning, men vad är detta?

Vad är detta? Äcklig som fasen. Gör inge ont. Om jag klämmer på den så känns det som den fortsätter in, går inte att klämma som en finne. Ca en halv cm bred.
Ett hett tips är att du bokar en tid hos din Vårdcentral för undersökning!!!
Kan det va cancer? Har googlat lite och hittade bilden med knölar som liknade denna!
Det liknar en inflammerad talgkörtel. Ingen större fara.
För att läka snabbare. lägg över en kompress indränkt med alsolsprit. Lägg en bit plastfolie över och tejpa fast. Byt den några gånger per dag. Det suger ur den.
Det liknar en inflammerad talgkörtel. Ingen större fara.
För att läka snabbare. lägg över en kompress indränkt med alsolsprit. Lägg en bit plastfolie över och tejpa fast. Byt den några gånger per dag. Det suger ur den.
Inflammerade talgkörtlar brukar väl inte vara fjälliga?
Det kan vara ett basaliom, TS. Kolla upp det om det inte försvinner inom någon vecka.
Basaliom, googlade det, såg inte alls ut som det och sitter inte på rätt ställe osv. Men jag kommer absolut kolla upp om det inte försvinner.
Det kan vara en molusk. Dom brukar bli inflammerade och ser då ut så.
Mollusk menar jag.
Basaliom, googlade det, såg inte alls ut som det och sitter inte på rätt ställe osv. Men jag kommer absolut kolla upp om det inte försvinner.
Inflammerade talgkörtlar brukar väl inte vara fjälliga?
Det kan vara ett basaliom, TS. Kolla upp det om det inte försvinner inom någon vecka.
"Troskanten" brukar man ha på bålen sist jag kollade.
Den är fjällig..
Jag får såna där i underlivet ibland, om jag svettas mycket och inte duschar varje dag. Brukar dränka de i alsolsprit då försvinner de efter en dag eller två.
Duscha varje dag och sov utan trosor, är mitt tips!
Den är fjällig..
Jag får såna där i underlivet ibland, om jag svettas mycket och inte duschar varje dag. Brukar dränka de i alsolsprit då försvinner de efter en dag eller två.
Duscha varje dag och sov utan trosor, är mitt tips!
Jag håller inte med, det ser inte ut som de inflammerade talgkörtlarna jag haft.
Det sitter dock fel för ett basaliom, men kan vara en mollusk.
Det har jag ju sagt från första början, men TS bara ignorerar svaret.