• Anonym (Uuurk..)

Super äckelvarning, men vad är detta?

Vad är detta? Äcklig som fasen. Gör inge ont. Om jag klämmer på den så känns det som den fortsätter in, går inte att klämma som en finne. Ca en halv cm bred.
  • Svar på tråden Super äckelvarning, men vad är detta?
  • Anonym (m)
    Anonym (Uuurk..) skrev 2015-06-25 19:19:01 följande:
    Vad är detta? Äcklig som fasen. Gör inge ont. Om jag klämmer på den så känns det som den fortsätter in, går inte att klämma som en finne. Ca en halv cm bred.
    Ett hett tips är att du bokar en tid hos din Vårdcentral för undersökning!!!
  • Anonym (Uuurk..)
    Anonym (m) skrev 2015-06-25 19:20:37 följande:

Ett hett tips är att du bokar en tid hos din Vårdcentral för undersökning!!!

Alltså nej, dels sitter den lite sådär genant nära troskanten dels så nä, att nån så klämma och titta där. Jo jag vet att jag är supertramsig, men hoppas att en ska försvinna själv. Men jag fattar att jag borde..
  • Anonym (Uuurk..)

Kan det va cancer? Har googlat lite och hittade bilden med knölar som liknade denna!

• Haskel

Det liknar en inflammerad talgkörtel. Ingen större fara.

För att läka snabbare. lägg över en kompress indränkt med alsolsprit. Lägg en bit plastfolie över och tejpa fast. Byt den några gånger per dag. Det suger ur den.

• Anonym (Uuurk..)
    Haskel skrev 2015-06-25 19:50:24 följande:

Det liknar en inflammerad talgkörtel. Ingen större fara.

För att läka snabbare. lägg över en kompress indränkt med alsolsprit. Lägg en bit plastfolie över och tejpa fast. Byt den några gånger per dag. Det suger ur den.

Tack, Will do! :)
  • Anonym (?)

Inflammerade talgkörtlar brukar väl inte vara fjälliga?

Det kan vara ett basaliom, TS. Kolla upp det om det inte försvinner inom någon vecka.

• Anonym (Uuurk..)

Basaliom, googlade det, såg inte alls ut som det och sitter inte på rätt ställe osv. Men jag kommer absolut kolla upp om det inte försvinner.

• Anonym (vårta)

Det kan vara en molusk. Dom brukar bli inflammerade och ser då ut så.

• Anonym (vårta)

Mollusk menar jag.

• Anonym (?)
    Anonym (Uuurk..) skrev 2015-06-25 21:37:26 följande:

Basaliom, googlade det, såg inte alls ut som det och sitter inte på rätt ställe osv. Men jag kommer absolut kolla upp om det inte försvinner.

"Troskanten" brukar man ha på bålen sist jag kollade.
  • Haskel
    Anonym (?) skrev 2015-06-25 20:52:41 följande:

Inflammerade talgkörtlar brukar väl inte vara fjälliga?

Det kan vara ett basaliom, TS. Kolla upp det om det inte försvinner inom någon vecka.

Vad jag kan se, är inte TS knöl fjällig. Tror bara att det är ljuset som blänker, vilket liknar fjäll.

Det liknar enligt mig, precis en inflammerad talgkörtel. Att den sitter i närheten av underlivet talar än mer för det.
  • Anonym (Uuurk..)
    Anonym (?) skrev 2015-06-25 22:50:06 följande:

"Troskanten" brukar man ha på bålen sist jag kollade.

Jaha ok, men den sitter på insidan, av låret rätt långt upp långt bak :)
  • Anonym (Uuurk..)

Den är fjällig..

• Anonym (Bläääääää......)

Jag får såna där i underlivet ibland, om jag svettas mycket och inte duschar varje dag. Brukar dränka de i alsolsprit då försvinner de efter en dag eller två. 
    Duscha varje dag och sov utan trosor, är mitt tips! 

• Anonym (vårta)
    Anonym (Uuurk..) skrev 2015-06-25 23:09:14 följande:

Den är fjällig..

Googla mollusk!
  • Anonym (Uuurk..)
    Anonym (Bläääääää......) skrev 2015-06-26 08:25:46 följande:

Jag får såna där i underlivet ibland, om jag svettas mycket och inte duschar varje dag. Brukar dränka de i alsolsprit då försvinner de efter en dag eller två. 

Duscha varje dag och sov utan trosor, är mitt tips! 

Jag duschar varjedag, men ska bli bättre på att sova nude :)
  • Anonym (?)
    Haskel skrev 2015-06-25 22:58:15 följande:
    Vad jag kan se, är inte TS knöl fjällig. Tror bara att det är ljuset som blänker, vilket liknar fjäll.

Det liknar enligt mig, precis en inflammerad talgkörtel. Att den sitter i närheten av underlivet talar än mer för det.
    Jag håller inte med, det ser inte ut som de inflammerade talgkörtlarna jag haft.

Det sitter dock fel för ett basaliom, men kan vara en mollusk.
  • Anonym (vårta)
    Anonym (?) skrev 2015-06-26 14:36:53 följande:

Jag håller inte med, det ser inte ut som de inflammerade talgkörtlarna jag haft.

Det sitter dock fel för ett basaliom, men kan vara en mollusk.

Det har jag ju sagt från första början, men TS bara ignorerar svaret.
  • Anonym (Uuurk..)
    Anonym (vårta) skrev 2015-06-26 15:32:59 följande:

Det har jag ju sagt från första början, men TS bara ignorerar svaret.

Va?! Förlåt, men jag har googlat mollusk och kör med aloe veta omslag nu :). Har inte ignorerat har nog bara missat att svara. Tror med på en mollusk..
Svar på tråden Super äckelvarning, men vad är detta?