Har inga vänner alls längre. Någon mer? Hur ofta hörs ni med era vänner?
Hej
Har under hela min uppväxt och ungdom haft många kompisar och även en del nära vänner. Det här är något jag aldrig har tänkt på förr och aldrig haft problem med. Men för några år sedan tappade jag kontakten med alla vänner då dom skaffade familj eller att vissa flyttade.
Även jag flyttade till en annan stad och fick några nya kompisar som jag umgicks med ibland men sen flyttade jag till min sambo för 1,5 år sen ännu längre bort så nu bor jag 30 mil ifrån där jag är uppvuxen. All kontakt med vänner är borta och jag åker och hälsar på några när jag är hemma på besök men det är aldrig någon som vill komma till mig i nya staden. Det tycker jag känns jobbigt. Inte ens hon som jag står närmast hemma vill komma hit verkar det som. Men jag ska alltid komma och hälsa på henne när jag är hemma.
Jag har träffat några tjejer i den nya staden som jag har umgåtts lite med men vi har Inte så mycket gemensamt då dom gärna vill festa och gå ut och jag är gravid och ska ha barn i höst. Sambon jobbar jämt och jag är ofta ensam så jag hoppas att jag ska få träffa andra mammor sen som man kan börja umgås med. Men jag har svårt för att lära känna folk då jag själv är ganska introvert av mig. Det har jag inte varit förr utan det har kommit på senare tid. Jag känner att det här börjar bli jobbigt för psyket att vara ensam så mycket. Dom jag umgås mest med är mamma och pappa som kommer och hälsar på och jag åker även till dom typ en gång i månaden.
Några frågor till er:
1. Hur ofta pratar ni med era vänner? Är det mest telefonkontakt eller sms/Facebook?
2. Någon mer som har svårt för att hitta vänner och som inte har knappt några alla längre?