Bröllop-festprogram??
Hej!
Jag ska gifta mig i augusti och har lite panik över det här med festprogram...har googlat massor men förstår inte hur allt alla tipsar om ska få plats i ett litet festprogram?! Texten nedan har jag hittat..hur i hela friden sa man få in en bordsplacering och beskrivning av alla 70 gäster?
Någon som vet som kan skriva några rader eller till och med visa med bild hur erat såg ut?!
Vanliga punkter i festprogrammet
Hälsa välkommen!
Hälsa gästerna välkomna med några trevliga rader!
Namn & Datum
Låt era namn och datumet för bröllopet samt eventuellt vigselplats och festplats pryda framsidan eller början av festprogrammet. Trevligt för de som sparar det som ett minne.
Meny
Om ni inte har separata menykort på bordet eller väggarna så är det alltid trevligt att presentera menyn på insidan av festprogrammet.
Bordsplacering & beskrivning
En skiss över bordsplacering med namn eller siffror på personerna som sitter där. Något som är trevligt och vanligt förekommande är att skriva en kort beskrivning om personen. Ni väljer själva hur kort eller långt ni ska hålla beskrivningen, om den ska vara humoristisk eller mer faktabaserad. Dessa små beskrivningar brukar bli bra isbrytare vid middagsbordet mellan personer som inte känner varandra sedan tidigare.
Tacksida
I slutet av festprogrammet är det fint att tacka gäster och andra för att de närvarat på er speciella dag!