• Anonym (TS)

Positivt test efter abort

Jag gjorde en abort för snart 6 veckor sen. Min första och sista. Jag har barn sen innan. Hur som helst så visade graviditetstestet positivt på efterkontrollen så blodprov togs och det låg inte över 500 men nära så nu ska ett blodprov till tas om några veckor för att se så det sjunker.

vi hade sex 1,5 vecka efter aborten. Avbrutet. (Jättedumt såklart men jag trodde man skulle få mensen innan man fick ägglossning igen :(

Eller kan det vara så att man plussar länge efter en medicinsk abort? Jag har inga symptom på graviditet. Det skulle kunna vara rester också eller? Blir galen på att vänta på blodprovet igen.....

• Svar på tråden Positivt test efter abort
  • Anonym (TS)

2 veckor efter var det nog.

• Anonym (Men suck)

Eftersom äl kommer INNAN mensen så ja du kan bli gravid. Men konstigt att många verkar då okunniga kring hur detta funkar.

• Anonym (TS)

Någon som testat positivt länge efter en abort utan att det varit något?

• Anonym (LA)

Det är nog rester. Mitt visade oxå positivt efter en abort. Fick du inte göra ett ultraljud?

• Anonym (TS)

[quote=75469291][quote-nick]Anonym (LA) skrev 2015-06-27 09:09:32 följande:[/quote-nick]

Det är nog rester. Mitt visade oxå positivt efter en abort. Fick du inte göra ett ultraljud?

Nej blev inte erbjuden ett vul. Konstigt tycker jag.

Hur länge visade ditt positivt?

• Anonym (TS)

Verkar visst vara ovanligt.

• Anonym (April)

Jag hade också positivt gravtest 5 v efter abort, det visade sig att jag hade rester kvar och fick göra en skrapning.

• Anonym (TS)

Vad gjorde du för typ av abort och vilken vecka? Hade verkligen hoppats på en (så smidig som möjligt) abort, men jag har säkert rester kvar också :/

Anonym (April) skrev 2015-06-27 22:04:51 följande:

Jag hade också positivt gravtest 5 v efter abort, det visade sig att jag hade rester kvar och fick göra en skrapning.

• Anonym (April)
    Anonym (TS) skrev 2015-06-27 22:52:06 följande:

Vad gjorde du för typ av abort och vilken vecka? Hade verkligen hoppats på en (så smidig som möjligt) abort, men jag har säkert rester kvar också :/

Jag gjorde en medicinsk i v 8. Tyckte inte jag blödde så mycket och vid återbesöket så visade det sig att det fanns rester kvar.
    Förstår att det känns jobbigt..,man vill ju bara att allt ska vara över.
    Men gå och kolla upp det så du inte åker på en infektion som man kan göra om det finns rester kvar.
  • Anonym (LA)
    Anonym (TS) skrev 2015-06-27 09:17:44 följande:

[quote=75469291][quote-nick]Anonym (LA) skrev 2015-06-27 09:09:32 följande:[/quote-nick]

Nej blev inte erbjuden ett vul. Konstigt tycker jag.

Hur länge visade ditt positivt?

Mitt visade positivt iallafall tre veckor efter aborten. Dom kollade att det fanns rester o jag fick göra om den för att den göra en skrapning då resterna inte kom ut.
  • Anonym (TS)

Ja det är väl så här med. Är jag rädd för.

Anonym (LA) skrev 2015-06-28 01:24:13 följande:

Mitt visade positivt iallafall tre veckor efter aborten. Dom kollade att det fanns rester o jag fick göra om den för att den göra en skrapning då resterna inte kom ut.

Svar på tråden Positivt test efter abort