Nån som vill gissa kön?
Hej jag undrar om de e nån som vill hiss vad de e för kön på våran lilla plutt i magen? Bilden är från ul vecka 12
Hej jag undrar om de e nån som vill hiss vad de e för kön på våran lilla plutt i magen? Bilden är från ul vecka 12
Vilken vecka är det? Om det är innan 12+2 så har nästan alla foster en rak flickig nub vilket även din bild har.
Vilken vecka är det? Om det är innan 12+2 så har nästan alla foster en rak flickig nub vilket även din bild har.
Går de inte att gissa på min bild? E de för tidigt? 11+0
Först skriver du vecka 12, sedan vecka 11+0?
11+0 är vecka 11. När du är i 11+6, DÅ går du in i vecka 12.
Lägg ut en bild om två månader, efter RUL. Då kan man se. I vecka 11 så ser man knappt någon skillnad på människoembryon och kycklingembryion.
Det är alldeles för tidigt.
Ps. Gör inte så många UL. Det kan skada bebisen. Och du kanske inte ska ropa "hej" än, då du fortfarande är i tidig graviditet och missfall är relativt vanligt. Ds.
Nu tycker jag att BB var onödigt hård. Det finns inga negativa biverkningar med att göra en handfull ul under en graviditet! Jag säger oxå att jag är i v12 när det är 11+0 men man är 12 fullgång veckor när man är på 12+0, det är förtidigt att gissa med nubteorin den är som korektast mellan12+-14+:)
Är man i vecka 11+0 så har man gått hela 11 veckor och är inne i vecka 12.
Det kan man tex läsa om på 1177 hemsida.
Har man sett på ultraljud att allt är som det ska i vecka 11+0 så är definitivt missfall inte vanligt.
Lägg ut en bild om två månader, efter RUL. Då kan man se. I vecka 11 så ser man knappt någon skillnad på människoembryon och kycklingembryion.
Ps. Gör inte så många UL. Det kan skada bebisen. Och du kanske inte ska ropa "hej" än, då du fortfarande är i tidig graviditet och missfall är relativt vanligt. Ds.