• zandraa4848

Nån som vill gissa kön?

Hej jag undrar om de e nån som vill hiss vad de e för kön på våran lilla plutt i magen? Bilden är från ul vecka 12

• Svar på tråden Nån som vill gissa kön?
  • lördagsgodis

Vilken vecka är det? Om det är innan 12+2 så har nästan alla foster en rak flickig nub vilket även din bild har.

• zandraa4848
    lördagsgodis skrev 2015-06-27 08:52:49 följande:

Vilken vecka är det? Om det är innan 12+2 så har nästan alla foster en rak flickig nub vilket även din bild har.

Den e från 11+0
  • BikerBruden

Först skriver du vecka 12, sedan vecka 11+0?

11+0 är vecka 11. När du är i 11+6, DÅ går du in i vecka 12.

Lägg ut en bild om två månader, efter RUL. Då kan man se. I vecka 11 så ser man knappt någon skillnad på människoembryon och kycklingembryion.

Det är alldeles för tidigt.

Ps. Gör inte så många UL. Det kan skada bebisen. Och du kanske inte ska ropa "hej" än, då du fortfarande är i tidig graviditet och missfall är relativt vanligt. Ds.

• lördagsgodis

Nu tycker jag att BB var onödigt hård. Det finns inga negativa biverkningar med att göra en handfull ul under en graviditet! Jag säger oxå att jag är i v12 när det är 11+0 men man är 12 fullgång veckor när man är på 12+0, det är förtidigt att gissa med nubteorin den är som korektast mellan12+-14+:)

• MissPin

Är man i vecka 11+0 så har man gått hela 11 veckor och är inne i vecka 12.

Det kan man tex läsa om på 1177 hemsida.

• MissPin

Har man sett på ultraljud att allt är som det ska i vecka 11+0 så är definitivt missfall inte vanligt.

• Fröken Smilla
    BikerBruden skrev 2015-06-28 09:29:05 följande:

Lägg ut en bild om två månader, efter RUL. Då kan man se. I vecka 11 så ser man knappt någon skillnad på människoembryon och kycklingembryion.

Ps. Gör inte så många UL. Det kan skada bebisen. Och du kanske inte ska ropa "hej" än, då du fortfarande är i tidig graviditet och missfall är relativt vanligt. Ds.

I en del länder räknar man som du gör, men inte i Sverige. Här är man i vecka 12 när man är 11+0-11+6, så TS har helt rätt i det hon skriver.

Missfall är inte heller relativt vanligt när man fått se ett tickande hjärta i vecka 12, tycker du ska sluta skrämmas. Däremot kan det vara lite för tidigt att urskilja ett kön.

Snart ska du på RUL, TS, då bör barnmorskan kunna urskilja könet under tiden kan det vara kul att underhålla sig med hemmatester (som man förvisso inte ska förlita sig på men det är en kul grej). Googla bikarbonattestet tex visade dessutom rätt för mig!
  • zandraa4848
    BikerBruden skrev 2015-06-28 09:29:05 följande:

Nu e de så att 11+0 som sagt är vecka 12.
    Jag är i skrivande stund i vecka 17 eller 16+4. Sen är detta mitt fjärde barn så jag vet vad de innebär att gå igenom en graviditet med allt va de innebär!!!!
Svar på tråden Nån som vill gissa kön?