• Pezta

Ni som gått igenom abort/missfall

Hej! Fick ett missfall i vecka 12 och genomförde en medicinsk kur med cytotek nu i helgen som var. Själva proceduren gick nästan helt smärtfritt och var ändå i vecka 13. Men det som förföljer mig överallt är att när jag skulle på toaletten efter 12 timmars intagande med cytotek så plumsade det som sagt ner i den här så kallade bäckenet (pottan) på toaletten så chockad (jätte dumt nog) så tittade jag ner som en ren reflex... Givetvis var det en klar syn direkt på fostret som låg där (ursäkta beskrivningen och någon tar illa vid sig) så blev jag jätte rädd först och sedan kom tårarna, bara för att jag råkade se det lilla knytet!! Det var så hemskt!! Denna bild förföljer mig överallt nu och det tär ner på en totalt. Kuratorn på förlossningen har jag fått tid till nästa vecka. Men vill bara se om någon mer har upplevt det såhär?

• Svar på tråden Ni som gått igenom abort/missfall
  • Anonym (:()

Usch, var med om liknande igår men hade inte gått lika långt som du. Var i v 7 när jag började blöda färskt blod för 11 dagar sedan. Igår kom det ut en stor klump i bindan. Det var ingen tvekan om att det var hinnor med något i. Jag var på svärföräldrarnas landställe så jag tillät mig inte att börja gråta utan bytte bara bindan snabbt. Nu är jag hemma igen och kan inte sluta gråta. Ser den där klumpen framför mig så fort jag blundar.

• MissPin

Usch, förstår vad du går igenom. Jag var med om samma sak när jag var i vecka 12+, då var jag inte beredd på att det skulle vara en mini-bebis. Det var hemskt! Grät i flera dagar efteråt. Har inget direkt råd eller tips, man får sörja och sörja och tillslut så lättar det.

Svar på tråden Ni som gått igenom abort/missfall