• ÖnskaTroHoppas

Edda?

Gillar verkligen namnet Edda, men vår dotter heter Ella. Tycker ni att det blir alldeles för lika, typ Bill och Bull? Eller fungerar det fint?

• Svar på tråden Edda?
  • Aniiee

"Edda" är två stycke "böcker" (den poetiska och den prosaiska) med nordisk mytologi och skaldekonstens lära, inte människonamn.....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • annieh897

Jo, de låter för lika tycker jag. Det kommer vara svårt att höra vilket namn som sägs.

• ÖnskaTroHoppas
    annieh897 skrev 2015-06-28 21:24:38 följande:

Jo, de låter för lika tycker jag. Det kommer vara svårt att höra vilket namn som sägs.

Så är det nog, var bara tvungen att få en second opinion
  • Totoro79

Är två barn längre ner på gatan som har just den kombinationen, hör aldrig vad deras föräldrar ropar, låter exakt likadant. Så skulle inte rekommendera de två namnen ihop.

• Anonym (Orka!)
    Aniiee skrev 2015-06-28 21:16:53 följande:

"Edda" är två stycke "böcker" (den poetiska och den prosaiska) med nordisk mytologi och skaldekonstens lära, inte människonamn.....

Skaffa dig ett jobb och masa dig från datorn och TV-spelen och sluta sitt och snacka skit.

Edda är ett namn. Som passar utmärkt på en människa.
  • Ego Lovers

Det går väl utmärkt. Låter inte lika då Ella är mjukt och Edda är hårt. Varför bryr du dig öht om vad andra tycker. När det kommer till namn så tycker alldeles för många alldeles för tok för mycket så lyssna bara till mig för jag tycker mer och bäst om det mesta.

• Aniiee
    Anonym (Orka!) skrev 2015-06-28 22:51:59 följande:
    Skaffa dig ett jobb och masa dig från datorn och TV-spelen och sluta sitt och snacka skit.

Edda är ett namn. Som passar utmärkt på en människa.
    Jag tycker inte det. Du behöver inte bli otrevlig bara för att vi tycker olika.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (Gör som ni vill)

Tycker att ni ska göra som ni vill. Känner ett syskonpar som heter Ebba och Ella. Först reagerade en del, men sen vänjer man sig. Och sen fick de en Elvin också.

• fluu

Ja, jag tycker att det blir för likt. Tyvärr, eftersom jag ÄLSKAR namnet Edda.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Edda?