Edda?
Gillar verkligen namnet Edda, men vår dotter heter Ella. Tycker ni att det blir alldeles för lika, typ Bill och Bull? Eller fungerar det fint?
Gillar verkligen namnet Edda, men vår dotter heter Ella. Tycker ni att det blir alldeles för lika, typ Bill och Bull? Eller fungerar det fint?
"Edda" är två stycke "böcker" (den poetiska och den prosaiska) med nordisk mytologi och skaldekonstens lära, inte människonamn.....
Jo, de låter för lika tycker jag. Det kommer vara svårt att höra vilket namn som sägs.
Jo, de låter för lika tycker jag. Det kommer vara svårt att höra vilket namn som sägs.
Kanske Hedda?
Är två barn längre ner på gatan som har just den kombinationen, hör aldrig vad deras föräldrar ropar, låter exakt likadant. Så skulle inte rekommendera de två namnen ihop.
"Edda" är två stycke "böcker" (den poetiska och den prosaiska) med nordisk mytologi och skaldekonstens lära, inte människonamn.....
Det går väl utmärkt. Låter inte lika då Ella är mjukt och Edda är hårt. Varför bryr du dig öht om vad andra tycker. När det kommer till namn så tycker alldeles för många alldeles för tok för mycket så lyssna bara till mig för jag tycker mer och bäst om det mesta.
Tycker att ni ska göra som ni vill. Känner ett syskonpar som heter Ebba och Ella. Först reagerade en del, men sen vänjer man sig. Och sen fick de en Elvin också.
Ja, jag tycker att det blir för likt. Tyvärr, eftersom jag ÄLSKAR namnet Edda.