Livet och kroppen efter en abort
Jag har saker jag funderar på som gör mig både ledsen/irriterad och oroad.
Gjorde en abort för lite mer än 1 månad sedan, den 21a maj. Gjorde en medicinsk abort och var i v.11+0. Själva behandlingen gjorde väldigt ont men gick ändå bra trots bra personal och rejält med smärtlindring.
Då valet var psykiskt jobbigt för mig hade jag hoppats på att "allt skulle vara över" då behandlingen var gjort. Att min kropp och psyke skulle "glömma det och gå vidare".
Dock har det blivit rejält jobbigt för mig. För det första har jag blött konstant efter min abort. Kanske inte så mycket alla gånger, men ändå så pass mycket så att jag har behövt något slags skydd. Binda i början och nu tampong. Har haft väldigt ont i magen, krampaktigt liksom, menssmärtor fast ondare. Har haft ett x antal besök på gynakuten och det upptäcktes där att allt inte hade kommit ut så jag fick ta cytotec behandlingen en gång till. Åkte efter det på en rejäl influensa med höga febertoppar(39-40graders feber).
Jag mår nu alltså en månad senare fortfarande rejält dåligt kroppsligt. Jag har fortfarande återkommande feber som kommer och går. Får ha, i bästa fall 3 dagar utan feber men sedan kommer febern tillbaks. Har även konstant huvudvärk sedan efter aborten som vägrar försvinna oavsett vad jag gör samt att min hy är KATASTROF.
Jag bara undrar om det ska vara såhär? Blir så jävla oroad, känner inte igen mig själv eller min kropp längre. Blir så jäkla deppad utav detta. Dessutom började jag för 2 veckor sedan på ett nytt jobb och jag hatar att behöva sjukskriva mig var och varannan dag för att kroppen ger upp. Detta påverkar mitt liv så oerhört mycket. Vet bara inte vad jag ska göra... Finns det något att göra?
KRAM!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-28 22:03
Det är som att mitt immunförsvar som annars är bra är kört totalt i botten! :( Hjälp