• Anonym (Nu)

Precis påbörjat medicinsk abort... Någon mer?

Precis hemkommen från sjukhuset där jag för 2 timmar sen tog tabletten Mifegyne. Planerar att ta cytotec tabletterna imorgon eftermiddag.

Känns nervöst har läst så mycket om hur andra hade det som gjort en medicinsk abort.. Än så länge är allt lugnt..

Någon mer här inne som genomgår samma sak? Skulle bli glad om någon ville dela med sig isf...

??

• Svar på tråden Precis påbörjat medicinsk abort... Någon mer?
  • Anonym (anonym)

Gick igenom samma för cirka tre veckor sedan. Blev gravid första gången vi hade sex efter vi fick bebis. Tog ett dagenefterpiller men det tog sig ändå.

Velade fram och tillbaka hur vi skulle göra, väl på sjukhuset visade det sig att jag hade fått ett MA. Då blev allt plötsligt mycket lättare.

Själva aborten är inte rolig alltså. Jag hade inte så jätteont, funkade bra med bara alvedon. Men det jobbigaste för mig var allt som kom ut, det bara forsade liksom. Och då jag har småbarn hemma kunde jag inte direkt sitta på toa hela dagen heller. :/

• Anonym (Nu)

Ja, är hemma med barnen även om de är lite större. Därför tänkte jag ta cytotec på onsdag em/kväll så jag hoppas att det värsta är över tills torsdag morgon... Får se hur de planerna går.. Hade ställt in mig på kirurgisk abort men det verkar som nästan alla väljer medicinsk... Hade nog fått vänta några veckor till isf...

• Anonym (anonym)

Ja jag fattade det som att kirurgisk bara görs efter en viss vecka, ganska sent.

lycka till iaf:)

• Anonym (/k)

Hur gick det för dig när du tog tabletterna? Hur långt efter första tog du dom? Fick min första tabett idag och skulle behöva ta dom imorgon eftermiddag jag med av olik anledning. Är detta alltså möjligt?

Svar på tråden Precis påbörjat medicinsk abort... Någon mer?