• Anonym (Ajaj)

Vanprydande ärr, ersättning?

Jag vet inte om de här är rätt tråd, men jag provar ???? jag köev på ett glas och ramlade och tog emot mig på min vänstra hand, KNAK, så gick den av, in till akuten, röntgen och så operation, där dom satte in någon form av platta i handleden. Detta hände 2008, gick hos arbetsterapeut och tränade upp min handled igen. Fick dock ett ärr på min handled efter operationen, brydde mig inte så mycket till en början. Men efter ett tag började folk fråga om jag hade försökt ta livet av mig ???????????? inte så kul o bli utpekad som ett psykfall, ledsnade på de och började använda tröjor med lång ärm för o dölja de. Tänkte även att de skulle blekna bort lite, men de har de inte gjort, kanske lite men fortfarande väl synligt för kommentarer. Har även börjat få känningar i vissa rörelser jag gör (jobbar som frisör) En bekant sa till mig att man kan söka ersättning för vanprydande ärr, har tänkt på de lite fram och tillbaka och tänkte kolla lite här hur de funkar. Jag har noll erfarenhet av allt som gäller försäkringar. Jag vet att jag har en privat olycksfalls försäkring hos Länsförsäkringar, men de kanske krävs någon speciell försäkring för sånt här? Jag bifogar en bild på mitt ärr, om de syns, så de inte är för litet o mesigt ???? har man tur kanske man kan få ut någon krona o kunna göra en tatuering över ärret för de lär ju inte försvinna ????

• Svar på tråden Vanprydande ärr, ersättning?
  • Vestra

Hej. Har du anmält skadan till försäkringsbolaget när det hände? Då borde dom gett dig information om inom vilken tidsram du har rätt att söka ersättning för ärr samt ev nedsatt funktion (om det är det du har).
    Det bästa du kan göra är att ringa dom och fråga, hade du samma försäkring 2008? Annars kan du nog glömma det helt.

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Anonym (Skadereglerare)

Risken finns att det är preskriberat, dvs att du inte kan söka ersättning för det längre. Anmälde du skadan vid olyckstillfället?

• Anonym (Trist)

Tycker det är trist folk beter sig så mot dog. Pga ert ärr?

Man ska kunna få ers om man har rätt försäkring då. Vet dock ej vilken.

Jag har massor med ärr på kroppen sedan på. Men dom kan jag ej få för. Då det är pga sjukdom och ej olycka som det måste vara om man ska få ers.

Jag bryr mig ej i ärren och jar ej hört nått egalitära ang det till mig. Trots att jag har tre ärr på halsen och över nyckelbenet. Haft CDK slang insatt. Nu bor jag i mini by och där vet folk att jag haft den pga allvarlig operation.

Hoppas du har rätta försäkringen och stt det kan gå att få ut trots det gått länge.

Man ska ej må dåligt pga folk som är dumma i huvudet. Nu skulle jag försöka att ej ta åt mig och förklara att handleden är op. Men alla är olika och inget mer med det:)

Lycks till :)

Svar på tråden Vanprydande ärr, ersättning?