• AnnaHarrysson

Är det okej att ta med barn till nakenbad

En vän till mig badar på nakenbad med sin man och deras 6-åriga son. Tycker du det är okej att ta med barn på nakenbad? Frågeställningen handlar bara om nakenbad där ingen sexuell aktaktivitet förekommer och givetvis bara när barnen inte tycker det känns fel)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att ta med barn till nakenbad
  • fluu

Ser inget fel i det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (B)

Så länge både barnet och föräldrarna är med på det.

• Voluptuous Shalimar

Om barnet är helt bekvämt med det så fattar jag inte varför det skulle vara konstigt eller fel? Mammor som tar med sina typ 8-åringa söner in på damernas för att duscha, tvätta sig och byta om osv tycker jag är MYCKET konstigare. 

• EnAnonumius

Ser inget konstigt med det.

Det finns ju dem som bara tycker det är allmänt skönt att kila i väg på ett nakenbad och slippa ha en massa bök med blöta badkläder och få sol på hela kroppen.  För många är inte nakenhet något "fel"  i sådana sammanhang som med bad och att man "Måste skyla sig".

Fat när jag gick i skolan så hade jag en klasskompis vars föräldrar
    är/var naturister faktiskt. De har en skön inställning till nakenhet.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Naturism

Nej jag säger INTE att din vän "måste" vara en naturist. Det jag säger är att man skall inte sitta och moralisera över andras val.. Alla ser inte att en naken kropp har något med det sexuella att göra. Eller förknippar en naken kropp med att det skall förekomma eller har förkommit  "sexuell aktivitet".

Ärligt även om jag själv inte är "naturist" men så kan ju jag säga, ser jag en naken kropp så ser jag inget sexuell med nakenheten i sig. Jag blir inte helt enkelt sexuell attraherad av en naken kropp.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är det okej att ta med barn till nakenbad