• Äldre 1 Jul 23:34
    764 visningar
    1 svar
    1
    764

    3 eller 4(2pojkar o en tös)

    Hej

    En fråga till er som har 2 pojkar o en tös. Har ni ångrat att ni ej skaffade ett fjärde barn? För er skull eller för tösens? Vi har 3 barn och har funderat på ett fjärde. Vi är nöjda som det är men kan ej släppa känslan att vi önskar ett fjärde.(eller mest jag) Finns positiva o neg aspekter. Vet ej vilket som överväger. Vi har 3 fina barn, vi kan börja göra saker ihop nu, kan börja träna, ett fjärde kanske ej blir friskt. Treheten gör att en blir själv ibland, bra för tösen att få ett syskon till, det är mysigt med fler. Men jag kommer nog inte bli så fin i kroppen om jag blir gravid igen, är 35+. Hinner vi med? Blir det mer bråk o tjafs? (Pojkarna tjafsar en hel del tyvärr). Vad ska alla andra säga om vi får en till? Etc etc

    Rädd att ångra att vi ej tog steget o att det då är för sent. Men även rädd att ångra att vi tog steget om det blir så mkt jobbigare eller om det blir ngt fel o det ställer till det för familjen.

    Råd?

  • Svar på tråden 3 eller 4(2pojkar o en tös)
  • Äldre 2 Jul 02:25
    #1

    Jag tror alla syskon bråkar oavsett kön (särskilt om de är nära i ålder).

    Vi har också 2 pojkar och fick sedan en flicka. Nu är jag oplanerat gravid med nr 4..
    Hade gärna sett att dottern fått sig en syster men nu blir det en lillebror :) ;)

    Tror inte man ångrar de barn man skaffar, men man kan nog absolut ångra att man inte gjorde så som man kände.
    Däremot tänker jag efter att ha läst din text: har du/ni längtan efter ett till barn??
    Att bara skaffa ett för er dotters skull tror jag inte är så klokt...

Svar på tråden 3 eller 4(2pojkar o en tös)