Liliea skrev 2015-07-03 13:36:19 följande:
Jag har HS men som tur är ganska lindrig om jag jämför med bilder jag sett på nätet.Det värsta området för mig är kring underlivet och rumpan där har jag fullt med ärr och bölder som kommer och går. Jag har opererats med koldioxidlaser några gånger tyvärr har det inte alltid lyckats och jag har fått injektioner med kortison det fungerar ibland men inte nu senast Träffade min sambo innan sjukdomen bröt ut jag var 20 år då och han är fantastisk, jag skäms inte alls över att visa min kropp och han attraheras av mig även fast jag inte är så fin precis men hade jag varit singel idag hade jag inte vågat träffa någon
Ja jag har nog egentligen ganska lindrig hs med.. Värsta för mig är ljumskar, baksidan av låren och i armhålorna just nu. Jag har oftast stora bölder även mellan brösten, men är lite lindrigare nu. Men jag har alltid blöder på något ställe.. Har fått x antal antibiotikakurer samt metformin, salvor och sånt för min hs. Men de vill att jag ska ta en tablett som heter isotretinoin orifarm, vilket kan göra att man får missbildade barn en tid efter man tar dem, min läkare vill verkligen att jag tar dem men jag vägrar. Jag och sambon planerar barn snart så vill inte riskera något!
Jag skäms inte över att visa min kropp heller, men man känner sig ful och äcklig själv när man har skov.. Träffade min sambo när sjukdomen brutit ut och var som värst. Men min sambo gör att jag känner mig vacker ändå :). Hade inte heller velat träffa någon just nu om jag vore singel..