• busan00

svamp någon som använd canesten

Jag undra om de är någon som använd canesten vaginaltabletter å kräm när ni varit gravida i första terministern. Är i vecka 11 (10+4) . Å de kliar så ja blir galen är svullet å svider. Läst på många ställen att de är säkert att använda under graviditeten och bättre av pevaryl. ? Någon som vet nåt lr använda de ?

• Svar på tråden svamp någon som använd canesten
  • Maj18

Jag har för mig att man faktiskt inte ska använda den vaginala tabletten när man är gravid. Men krämen går bra. Ring sjukvårdsupplysningen eller fråga på apotek. Dom vet säkert vad som gäller

• busan00

Det är inte alla behandligsmetoder som kan användas av gravida. Ett exempel på behandling som tryggt kan användas av gravida är Canesten vaginaltabletter och kräm, men gravida ska inte använda applikatorn, de ska föra in vaginaltabletter med fingret. Så står de på en sida. Alla säger olika . Å får inte tag på nån på 1177. Å kliar sönder allt som är snart. Krämen hjälper ju inte. Men tänkte tabletten ikväll .

• Antoniasthlm

Jag fick rådet på Apoteket att inte använda Canesten utan välja Pevaryl istället, började hjälpa redan första dagen.

• busan00

Ja vet att pevaryl hjälper använde de innan ja vare gravid å de hjälpte å ja köpte dw förut oxå men sen kom ja hem å läste så stod de att man absolut inte skulle använda de om man var gravid :/ vet inte va ja ska tro alla säger olika. Va skulle hända om ja tar Canesten då? Kan ja få missfall lr vad?

• Antoniasthlm

Jaha oj, apotekaren jag pratade med sade att det var Canesten man skulle akta sig för men av Pevaryl var okej i första trimetern, det var bara ca 1 månad sedan så det bär fortfarande stämma ???? ingen aning om vad som kan hända men det bör ju finnas någon anledning för dem att avråda från ett läkemedel

• busan00

jag hade svamp halva graviditeten och fick aldrig använda pevaryl utan det som är för gravida är canesten.. så står de på näte :/ alla säger man ska använda canesten . Ja vet inte. Ja frågade inte på apoteket utan bytte bara för de stod på pevaryl att man inte skulle använda de om man va gravid . Å på canesten står de att de är de enda som är säkert att använda om man ör gravid . Ska ja behöva ha denna klåda tills må dag då å åka till apoteket å köpa pevaryl ändå då ?:(

• Angeeliica

Hej busan00! Jag är gravis i samma vecka som du 11(10+3) jag var hos läkaren idag för att jag har samma besvär som du och hon skrev ut Pevaryl till mig sa det var okej att använda. hoppas dina besvär försvinner,

• busan00

Angeeliica: okej ja då får ja väl stå ut me kliandet tills på måndag så ja fr åka å köpa pevaryl då ist :( alla säger olika sp vet inte va man ska tro.

• Angeeliica
    busan00 skrev 2015-07-03 22:30:21 följande:

Angeeliica: okej ja då får ja väl stå ut me kliandet tills på måndag så ja fr åka å köpa pevaryl då ist :( alla säger olika sp vet inte va man ska tro.

Jag vet. det är sjukt störigt lite därför jag kände jag skulle svara eftersom läkaren sa det var okej :) Hoppas som sagt det löser sig för dig Cool
Svar på tråden svamp någon som använd canesten