mr me skrev 2015-07-04 00:09:53 följande:
Jo, men mångkulturalismen är en religion. Den har ersatt kristendomen. Människan behöver tro på något och då blir det vaga begrepp som "alla människors lika värde", "öppna gränser" och så vidare istället för gud och Jesus.
Mångkulturalismens anhängare är ungefär lika rabiata och intoleranta som kristna var i Sverige på medeltiden eller talibanerna är i Afghanistan.
Det här med att vara ateist och frälst verkar ha fått en ny innebörd idag. Där väster folk hör till de frälsta och där höger folk hör till de o-troende dvs. ateisterna eller tvärtom. Men vad som är mest oroande tycker jag, är att det på sätt och vis ha skapat allt större ytterligheter mellan folk, ja där man var och en på sitt sätt närmast är fanatiker. Åsiktsskillnader mellan folk som inte varit större sedan Sovjetunionens dagar. Ja om inte större. Kan vad jag tror aldrig vara speciellt hälsosamt för något land.
Observera nu att jag med min tråd inte sagt att jag är emot invandringen. Nej om vi nu ska ha det som beslutfattarna i FN och EU bestämt, så tycker jag bestämt att Europas länder skulle bli tvingade att ta emot betydligt fler flyktingar än vad de gör. Men där jag å andra sidan är mycket tveksam till att tvång löser problemet.