• Anonym (Tv)

Jag tycker regeringen mer uppträder som religiösa väckelseledare än som politiker i flyktingfrågan.

Jag tycker Stefan Löven och regeringen mer uppträder som religiösa väckelse ledare än som politiker. Då tänker jag framförallt på flyktingpolitiken. Där man likt en religiös predikant vill frälsa ondo, snarare än att man som en saklig politiker förmår en att förstå varför man handlar som man gör.   

• Svar på tråden Jag tycker regeringen mer uppträder som religiösa väckelseledare än som politiker i flyktingfrågan.
  • Anonym (Rädda fåglar)

Politiker i Sverige är så rädda, otroligt jävla rädda för att stämplas som "rassssisssssst".

Det är den ENDA, hör ENDA anledningen till masinvandringen och inget annat. Allt som kommer från deras munnar är BS vad gäller den frågan och det baseras från rädsla.

SD är de eenda som vågar ta i frågan.

• Anonym (suck)

Miljöpartiet borde vara störst. De är bäst.

• mr me

Jo, men mångkulturalismen är en religion. Den har ersatt kristendomen. Människan behöver tro på något och då blir det vaga begrepp som "alla människors lika värde", "öppna gränser" och så vidare istället för gud och Jesus.

Mångkulturalismens anhängare är ungefär lika rabiata och intoleranta som kristna var i Sverige på medeltiden eller talibanerna är i Afghanistan.

• Anonym (suck)
    mr me skrev 2015-07-04 00:09:53 följande:

Jo, men mångkulturalismen är en religion. Den har ersatt kristendomen. Människan behöver tro på något och då blir det vaga begrepp som "alla människors lika värde", "öppna gränser" och så vidare istället för gud och Jesus.

Mångkulturalismens anhängare är ungefär lika rabiata och intoleranta som kristna var i Sverige på medeltiden eller talibanerna är i Afghanistan.

öppna ditt hjärta
  • mr me
    Anonym (suck) skrev 2015-07-04 00:12:10 följande:
    öppna ditt hjärta
    Hallelulija!
  • Anonym (Åkersork)
    Anonym (Tv) skrev 2015-07-03 23:50:19 följande:

Jag tycker Stefan Löven och regeringen mer uppträder som religiösa väckelse ledare än som politiker. Då tänker jag framförallt på flyktingpolitiken. Där man likt en religiös predikant vill frälsa ondo, snarare än att man som en saklig politiker förmår en att förstå varför man handlar som man gör.   

Frälsa ondo och väckelse predikant.

Kan vara så att regeringen inte hade räknat med att intelligentian från SD skulle komma att  syna dem i sömmarna.

• Anonym (suck)
    Anonym (Åkersork) skrev 2015-07-04 00:25:03 följande:

Kan vara så att regeringen inte hade räknat med att intelligentian från SD skulle komma att  syna dem i sömmarna.

Intelligentia, och SD i samma mening?ASGARV!
  • mr me
    Anonym (Åkersork) skrev 2015-07-04 00:25:03 följande:

Måste man vara från SD för att reagera på att en statsminister eller partiledare håller en religiös väckelsepredikan?
  • Anonym (Åkersork)
    mr me skrev 2015-07-04 00:28:55 följande:
    Måste man vara från SD för att reagera på att en statsminister eller partiledare håller en religiös väckelsepredikan?
    Nej, man kan väl komma från andra håll också.

Men nog tror jag att uttryck som "frälsa ondo" eller särskrivningar som "väckelse predikant" antyder att det är en sverigedemokrat som tänkt tillSkrattande

• mr me
    Anonym (Åkersork) skrev 2015-07-04 00:45:15 följande:
    Nej, man kan väl komma från andra håll också.

Men nog tror jag att uttryck som "frälsa ondo" eller särskrivningar som "väckelse predikant" antyder att det är en sverigedemokrat som tänkt tillSkrattande
    Du menar att sverigedemokrater är ensamma om att särskriva ord? Eller att de ens är utmärkande i det avseendet?

Vilken tur då att du kan tänka till...
  • Anonym (Åkersork)
    mr me skrev 2015-07-04 00:57:18 följande:
    Du menar att sverigedemokrater är ensamma om att särskriva ord? Eller att de ens är utmärkande i det avseendet?

Vilken tur då att du kan tänka till...
    Hm, jag skrev att det kan komma från andra håll  också.

Vilken del av den meningen är det som du har svårast att förstå?

Säg bara till så ska jag försöka hjälpa digSolig
  • Anonym (amen)

Det är religionsfrihet som gör att SD växer lavinartat, ingen vettig människa vill bli påtvingad en fanatiskt skadlig tro.

• Anonym (Håller med)

Håller med. De går emot folkviljan på ett konstigt, fanatiskt sätt. Som om PK-koden skulle stå över folkviljan. Tänker t.ex. på detta när en opinionsundersökning visade att en stor majoritet ville förbjuda tiggeriet, men Löfven bara fortsatte att rabbla samma mantra ("man kan inte förbjuda fattigdom, yada yada"). Som om folkviljan inte vore värd något? Då får han ju också acceptera att fler och fler av S' gamla väljare går till Sd.

• Anonym (Tv)

Det här med att vara ateist och frälst verkar ha fått en ny innebörd idag. Där väster folk hör till de frälsta och där höger folk hör till de o-troende dvs. ateisterna eller tvärtom. Men vad som är mest oroande tycker jag, är att det på sätt och vis ha skapat allt större ytterligheter mellan folk, ja där man var och en på sitt sätt närmast är fanatiker. Åsiktsskillnader mellan folk som inte varit större sedan Sovjetunionens dagar. Ja om inte större. Kan vad jag tror aldrig vara speciellt hälsosamt för något land.

Observera nu att jag med min tråd inte sagt att jag är emot invandringen. Nej om vi nu ska ha det som beslutfattarna i FN och EU bestämt, så tycker jag bestämt att Europas länder skulle bli tvingade att ta emot betydligt fler flyktingar än vad de gör. Men där jag å andra sidan är mycket tveksam till att tvång löser problemet.

• Gert

Det gör även VPK och Allahiansen.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Jag tycker regeringen mer uppträder som religiösa väckelseledare än som politiker i flyktingfrågan.