• Anonym (Förtvivlad "fulis")

Min kille är FÖR snygg

Jag har ett problem som antagligen räknas som ett lyxproblem men det håller på att leda till att min relation kommer ta slut.

Jag har haft ett otroligt tufft år där jag har separerat från barnens pappa samt förlorat min mamma i cancer. Detta har tagit hårt på mig men så träffade jag åter kärleken. Han var otippad. 11 år yngre än mig och inte riktigt vad jag brukar falla för. Han är en sk "snygging". Han ser verkligen bra ut. Han har spelat hockey förut så han är rätt så poppis bland en viss typ av tjejer dvs den lite "finare" typen. Om man nu får säga så. 

Nu till problemet. 
    Trots att han är underbar och verkligen tycker om mig och vill vara med mig så håller den här snyggheten på att äta upp mig. I början så kände jag mig stolt när andra tittade, att tänka att det var JAG som fick honom!! Men allt efter att tiden går så stör det mig som FAN. Vart vi än är så är det tjejer som GLOR....vänder sig om, kan inte låta bli att titta trots att de ser att han går m mig hand i hand. Jag menar verkligen överallt... På affären, på stan, på bio, på cafe osv. Det är också alltid de snygga tjejerna som kollar in honom. 
    Detta gör att jag känner att han så himla lätt bara skulle kunna byta ut mig mot nån fin yngre. 
    Jag har två barn sedan innan och min kropp är inte så bra. Magen är tjock och skrynklig och det hjälper inte direkt. Har alltid känt mig ganska fin men sedan jag blev tillsammans med honom så känner jag mig bara fulare och fulare. 
    Han har tidigare följt snygga tjejer på instagram och sparat bilder i datorn på "heta" tjejer. 

Jag har alltid varit en person som satt personlighet, charm, humor osv först. Inte utseende. Medans han mest gått på "snyggingar" tidigare. Han är inget svin så... men jag kan inte låta bli att känna att han är intresserad av SNYGGHET liksom. Det stör mig. Det får mig att känna att vi kanske är alldeles för olika i grunden liksom. Hur man värdesätter andra människor. 

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har svårt att bara "strunta i det och inse att han faktiskt vill ha MIG". Om det var så enkelt så skulle jag inte skriva här. 
    Jag har blivit en svartsjuk å ledsen tjej. Vill verkligen att det ska fungera för han är en fin kille.
    HJÄLP mig att tänka!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 12:14
    ska lägga till bara att jag är hans första flickvän...första kärleken osv. Han har bara legat runt innan.

• Svar på tråden Min kille är FÖR snygg
  • Anonym (:-))

Det låter ju som att han äntligen har hittat rätt och insett vad som är viktigt hos en partner.

• Anonym (Fia)

Väldigt snygga människor tenderar att vara aströtta på folk som bara ser dem för deras utseende, de vill bli sedda framför allt för sina inre egenskaper men känner oftast att folk skiter i dem som personer. När en snygg tjej kollar på honom tänker han således antagligen inte "wow, en till tjej som vill ha mig", utan "jaha, hon är lika ytlig som alla andra". Den tjej som blir intressant för honom är den som ser bortom hans skönhet och visar att hon älskar honom för den han är. Jag skulle nog säga att risken för otrohet är lika låg för en snygg man som för övriga män - skillnaden är att när en "ful" man är trogen så vet man inte om det är för att han vill vara trogen eller om det är för att han inte har något val

• Anonym (Stern but fair)

Den hårda verkligheten är att det kan finnas en risk (ganska stor i mina ögon eftersom du verkar vara hans första flickvän) att han i sinom tid kommer på att livet blir enklare med en jämnårig. Kanske bör du fundera på att avsluta innan du har bundit upp dig för hårt? 

Detta kan låta hårt, men jag tror av erfarenhet att det kan ligga rätt nära sanningen.

• Anna74a

Prata med honom om det här och låt inte din självkänsla ställa till det för dig!

Vi pratar mycket om det och som de tre första inläggen säger, så säger han att det är. Att han äntligen träffat någon som är smart och älskar honom för den han är. Han är i sin tur lite svartsjuk på vissa av mina vänner som är väldigt smarta och kreativa.

Vi kommer från två olika håll. Jag är orolig för att inte vara tillräckligt snygg och han för att inte vara tillräckligt intressant.

En aspekt till är att han inte tycker att han är snygg. Han inser inte det. Han tycker inte att nån tittar på honom.. Han har ju nyss vuxit i sin kropp och gått från valp till man.

Jag är lite rädd för att han ska inse vad han skulle kunna få.

Dålig självkänsla JA, har nog aldrig varit sämre.

Han är fin å verkligen godhjärtad men kanske lite naiv och lättpåverkad fortfarande.

TACK för era tankar... Det är inte lätt att ha det för bra. ??

• Anonym (Ålder)

Hur gamla är ni?

Jag är 36 och han 25

• Anonym (Lyxproblem)

Är det ett lyxproblem om Killen är för snygg

• Anonym (Varitdär)
    Anonym (Förtvivlad "fulis") skrev 2015-07-04 12:12:35 följande:

Jag har ett problem som antagligen räknas som ett lyxproblem men det håller på att leda till att min relation kommer ta slut.

Jag har haft ett otroligt tufft år där jag har separerat från barnens pappa samt förlorat min mamma i cancer. Detta har tagit hårt på mig men så träffade jag åter kärleken. Han var otippad. 11 år yngre än mig och inte riktigt vad jag brukar falla för. Han är en sk "snygging". Han ser verkligen bra ut. Han har spelat hockey förut så han är rätt så poppis bland en viss typ av tjejer dvs den lite "finare" typen. Om man nu får säga så. 

Nu till problemet. 

Trots att han är underbar och verkligen tycker om mig och vill vara med mig så håller den här snyggheten på att äta upp mig. I början så kände jag mig stolt när andra tittade, att tänka att det var JAG som fick honom!! Men allt efter att tiden går så stör det mig som FAN. Vart vi än är så är det tjejer som GLOR....vänder sig om, kan inte låta bli att titta trots att de ser att han går m mig hand i hand. Jag menar verkligen överallt... På affären, på stan, på bio, på cafe osv. Det är också alltid de snygga tjejerna som kollar in honom. 

Detta gör att jag känner att han så himla lätt bara skulle kunna byta ut mig mot nån fin yngre. 

Jag har två barn sedan innan och min kropp är inte så bra. Magen är tjock och skrynklig och det hjälper inte direkt. Har alltid känt mig ganska fin men sedan jag blev tillsammans med honom så känner jag mig bara fulare och fulare. 

Han har tidigare följt snygga tjejer på instagram och sparat bilder i datorn på "heta" tjejer. 

Jag har alltid varit en person som satt personlighet, charm, humor osv först. Inte utseende. Medans han mest gått på "snyggingar" tidigare. Han är inget svin så... men jag kan inte låta bli att känna att han är intresserad av SNYGGHET liksom. Det stör mig. Det får mig att känna att vi kanske är alldeles för olika i grunden liksom. Hur man värdesätter andra människor. 

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har svårt att bara "strunta i det och inse att han faktiskt vill ha MIG". Om det var så enkelt så skulle jag inte skriva här. 

Jag har blivit en svartsjuk å ledsen tjej. Vill verkligen att det ska fungera för han är en fin kille.

HJÄLP mig att tänka!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 12:14

ska lägga till bara att jag är hans första flickvän...första kärleken osv. Han har bara legat runt innan.

Vid 25 års ålder så har han nog redan fattat vad han " kan få" . Du måste nog börja lita på att det faktiskt är dig han vill ha för dina egenskaper, personlighet och inte bara utseendet. Jag har själv varit i din situation och var tillsammans med en mycket attraktiv man några år yngre än mig med ett yrke som i sig hade status bland tjejer. Som person var/ är jag driftig och alltid haft ett bra självförtroende. Vilket jag förstått långt senare är attraktivt hos män. Är/ var ingen direkt skönhet men helt ok utseende. Precis som du beskriver så tittade i princip alla kvinnor på honom när vi var ute och en del gjorde till och med försök att få honom intresserad utan framgång. Hörde t.o.m en del som undrade vad han såg i mig! Men han var ju inte ett dugg intresserad av endast skönhet och ytlighet. Och visade tydligt för alla vem han hörde ihop med.

Vad jag vill ha sagt med detta är att du måste lita på att det är hela dig med både ditt utseende och personlighet han fallit för och inte tappa ditt självförtroende utan fortsätt vara den du är. För det är ju den kvinnan han blev kär i.

Mellan oss tog det slut efter några år och det var faktiskt jag som bröt upp.

Lycka till med kärleken och glöm inte njuta av den i nuet.
  • Anonym (Sluta nu)

Noja inte sönder något som fungerar..!

För tre år sedan blev jag ihop med en galet snygg karl. Desto mer värt för att han är en bra bit över 50 - hur många "gubbar" är snygga då liksom?

Själv är jag strax under 50 och anses också se bättre ut än gemene kvinna i den åldern. Lika snygg som honom är jag dock inte. Eller om jag ska uttrycka mig såhär; hyfsat snygga kvinnor i 50-årsåldern finns det en hel del av - vad gäller män så är det mer sparsamt  

Vi har kunnat gå in och handla mjölk på en ICA och kassörskan blir helt fnissig när han betalar. Hans vuxna barns kompisar tycker han är snygg och en del av dem skulle nog köra på om de fick klartecken. 

MEN. Han är tokkär i mig. Dessa tre år har det inte hänt en enda dag att han inte hånglat upp mig/hållit handen/lagt handen på min kropp när vi ska sova/sagt att han älskar mig - osv. Han tycker jag är smart och vacker, jag kan saker som han inte kan men uppskattar. Och han vill inte ha unga snärtor då han vill ha gemensamma nämnare i sitt liv. Han bär mig i sina händer och den ständigt fysiska kontakten är underbar <3

I början tänkte jag någon gång; "varför är han med mig när han skulle kunna få en hög med brudar mellan typ 26-35". Men jag insåg efter några månader att han vill inte ha det. Han vill ha en kvinna i relativt nära ålder (är ändå 6 års skillnad mellan oss), som också känner igen låtar från 80-talet, som kan komma ihåg saker från den tiden, som han kan prata med, någon som går i pension hyfsat nära honom. Och vi har ett galet bra sexliv, som ingen av oss upplevt förut med tidigare partners. 

Så jag har helt och sedan ganska länge släppt dessa nojor. Jag är ett bra kap och detsamma är han, utifrån våra respektive ålderskategorier. Är ju bara att njuta liksom! Ta hand om det som är bra och må gott i det! Skulle din snubbes öga slira mot annat vill du väl ändå inte ha honom?!

• Anonym (yoji)

Är du kvar TS? Hur gick det?

• Anonym (Pfft)

Synd om du dumpar en bra kille pga dina egna hjärnspöken baserade på dålig självkänsla!! Även fula killar är otrogna eller byter tjejer, bara så du vet.

Svar på tråden Min kille är FÖR snygg