• brownie89

Vad har ni för reseplaner i sommar/vinter?

Hello gott folk! Hoppas att ni har haft en skön sommar, för det har jag! Glad

Som rubriken lyder undrar jag vad ni har för reseplaner i sommar/vinter? Själv ska jag till Venedig om lite mindre än 2 veckor. Stannar där i en vecka. Förutom detta så planerar jag en resa till Dubai i december tillsammans med familjen. Jag vill även åka till Santorini, men det får nog vänta. Anyhow, dela gärna med er av era planer. Vill inspireras! 

Kram/ Brownie

• Svar på tråden Vad har ni för reseplaner i sommar/vinter?
  • blomman 2

Jag och min dotter reser till kreta om två veckor,stannar där i två veckor,4:e året i rad men inte på samma ställe. Har inge mer semester..tar ut alla veckor på en gång! Sedan kommer vi att campa om vädret tillåter! Min dotter har aldrig campar innan så det blir en rolig upplevelse!

• Benbrott

I sommar blir det en vecka i Marbella i ett hus vi har hyrt och i vinter 2v i Thailand.

• brownie89

Åh vad roligt det låter, både Thailand och Grekland står högt upp på min "bucket list". Men Italien är inte heller illa. :)

• blomman 2
    brownie89 skrev 2015-07-04 23:55:25 följande:

Åh vad roligt det låter, både Thailand och Grekland står högt upp på min "bucket list". Men Italien är inte heller illa. :)

Italien är fantastiskt! Har bara varit i Rom, men oj vilken resa! Så mycket att titta på,Vatikanstaten,utgrävningarna,Colloseum! Vi var där på en långweekend och jag kan verkligen rekommendera att åka dit antingen på "kärleksresa" eller tjejresa!
  • brownie89
    blomman 2 skrev 2015-07-05 11:16:14 följande:
    Italien är fantastiskt! Har bara varit i Rom, men oj vilken resa! Så mycket att titta på,Vatikanstaten,utgrävningarna,Colloseum! Vi var där på en långweekend och jag kan verkligen rekommendera att åka dit antingen på "kärleksresa" eller tjejresa!
    Jag var där förra sommaren. Vi var där i en vecka och jag blev helt förälskad i Rom. Vill gärna åka dit igen någon gång i framtiden. :) 
  • Fundersam1000

Vi har just varit i Kroatien, Makarska rivieran i en vecka. Härligt men tyvärr regn och åska nästan varje dag.

Nästa resa går till Grekland, Rhodos - två veckor i mitten på september med ett annat par. Då blir det lyxsemester med 5 stjärnigt hotell, boende i svit och All inclusive. Vi firar att vi är 3 som fyller jämnt i år :)

I mitten på december blir det en weekendresa tors-mån till Puerto de la cruz på Teneriffa för att hälsa på min pappa som köpt hus där.

• T W

Jag och mannen ska förhoppningsvis resa iväg men det blir inte förrän till våren. Vi är fortfarande i planeringsstadiet så jag vet inte riktigt var det blir än. Vi är lite sugna på Mexiko, kanske i kombination med Florida eller Kalifornien (smidigt att flyga via)
    Men jag är även sugen på att se Antelope Canyon så jag vet inte om man ska planera något åt det hållet istället. Australien och Hawaii ligger också högt upp på listan, men det får nog bli senare:)

• Åttiotalist

Vi har bokat två veckor på Kuba i januari som vi ser fram emot väldigt mycket. Åker i sällskap med en annan barnfamilj. 

• sofiesof

Hej!!
    Vad kul! Jag har precis bokat en trip till Kuba i slutet av månaden med karln min, så varken sommar eller vinterplaner egentligen, men kul ska det bli ändå. Har länge tänkt åka dit, men inte haft orken att ordna alla smådetaljer, så vi slog till på en paketresa från Travelbird. Ska bli så spännande, min första resa till Karibien!! Någon som har några tips? Redan spikat en trip till Havanna :D

• AnetteS

Jordanien på höstlovet. Kanske också i vår. Underbart land, gästfritt och vänligt. Och helt fredligt!

Svar på tråden Vad har ni för reseplaner i sommar/vinter?