• Thivve

Blivit dumpad :(

Jag blev dumpad för 10 dagar sen och har hållt hoppet uppe att han ska ändra sig. Kände att jag behövde fråga honom så gjorde det idag och svaret var att han nog inte kommer ändra sig :(

Jag har så ont i mitt hjärta och jag är så ledsen hela tiden. Känns som jag varit med om ett dödsfall där någon plötsligt har försvunnit ur mitt liv utan att jag var förberedd :(

Nästan alla runtomkring mig har förhållanden och familjer så det känns som ingen har tid med mig och jag behöver prata med folk som kan förstå mig! Alla finns självklart där för mig men vill inte behöva störa dom hela tiden. Snälla om nån vill prata och dela med sig av hjärtesorg el vad som helst så skriv gärna.

• Svar på tråden Blivit dumpad :(
  • blomman 2

Jag har inte så mycket tröstande ord åt dig...men jag vet hur det känns att bli lämnad...Det gör så ONT...och som du säger så känns det lika ont som om någon väldigt nära har dött. Man går igenom olika faser när man har varit med om det du har gjort...det tar olika lång tid att gå igenom dem...och det bästa ÄR att gå igenom dem för det är det enda sättet att komma ut hel igen. Det tog mig ett år att komma vidare igen från "skilsmässan"...men det betyder inte att jag var i "sorg" hela tiden,det gick upp och ned. Men en dag vaknade jag och upptäckte senare på dagen att jag inte hade tänkt en tanke på mitt X och det var så befriande! Den enda tröst jag kan ge dig är att det kommer en dag då du kommer att se saker och ting från en annan sida,du kommer att kunna känna äkta glädje och få nya drömmar och nya mål och kunna lägga det förflutna bakom dig. Bra att du har ditt nätverk,det underlättar så mycket att kunna gå vidare om man har någon man kan "älta" sina bekymmer och sorger med. Om inte så kan det vara bra att ta hjälp utifrån från något proffs ,KBT , så du får allt stöd du behöver. Stor kram och många många styrkekramar<3<3<3

• Thivve

Tack så mycket #blomman 2.

Jag håller hoppet uppe om att det ska gå över snabbt, har haft en dag med bara massa gråt å ångest och panik känsla i kroppen. Vi va tillsammans i drygt 1 år men hade varit singel i dryga 5 år innan det. Så inte nog med att man mist någon man älskar så ska man börja om igen också för att hitta nån ny när jag är redo. Är 33 år och som mitt liv ser ut nu var inte så jag hade föreställt mig :( Vill ha familj! Men mest av allt nu så vill jag ha någon som älskar mig och närhet :(

• Anonym (tankar)

har funderingar kring att dumpa min kille, vart ihopp 2 år..

Något tipps på att göra det på ett snällare sätt/tips??

• blomman 2
    Thivve skrev 2015-07-06 00:00:31 följande:

Tack så mycket #blomman 2.

Jag håller hoppet uppe om att det ska gå över snabbt, har haft en dag med bara massa gråt å ångest och panik känsla i kroppen. Vi va tillsammans i drygt 1 år men hade varit singel i dryga 5 år innan det. Så inte nog med att man mist någon man älskar så ska man börja om igen också för att hitta nån ny när jag är redo. Är 33 år och som mitt liv ser ut nu var inte så jag hade föreställt mig :( Vill ha familj! Men mest av allt nu så vill jag ha någon som älskar mig och närhet :(

Jag satt i samma sits...hade varit singel länge länge,hittade Mr right och sedan gick det åt skogen och enorm barnlängtan! Men jag hittade kärleken igen och har idag en underbar dotter på sju år! Tappa inte hoppet ,din tur kommer!
  • blomman 2
    Anonym (tankar) skrev 2015-07-06 00:19:38 följande:

har funderingar kring att dumpa min kille, vart ihopp 2 år..

Något tipps på att göra det på ett snällare sätt/tips??

Finns nog inga bra sätt att göra slut på,tyvärr.... Du kan ju förbereda killen med att du har något viktigt du vill prata om...sedan är det ju bäst att göra "pinan" kort och inte linda in något för mycket. Att ta en "paus" kan ju också vara ett allternativ om man är något tveksam...men som sagt,ärlighet varar längst och att man berättar varför man inte vill / kan fortsätta relationen...kram<3
  • Thivve

Anonym, va ärlig när du dumpar och va helt säker på din sak så personen inte blir kvar med massa frågor och funderingar! Att gå runt och hoppas på att den andra ska ändra sig är det värsta!!

# blomman 2, tack för dina fina ord, det hjälper :)

• majkis

Har oxå nyss blivit dumpad :( så vet hur det känns. Jag är 34 med en dotter på 5 år. Trodde jag träffat killen som jag kunde få en framtid med... Och han pratade om att flytta ihop, barn.. Men sen så bara dumpade han mig. Vi var för olika sa han. Jag fattade ingenting :( det är tre veckor sedan nu och jag är fortfarande väldigt ledsen. Försökt lite försiktigt att få honom tillbaka men det är tvärstopp så jag måste släppa och gå vidare. Det är tungt men man får ta en dag i taget. Göra små saker som man mår bra av och tänka att allt är okej. Det blir bättre. Och varför ska man vilja vara med någon som krossat ens hjärta, som inte älskar en? Kärleksbandet mellan två människor är brutet.

Svar på tråden Blivit dumpad :(