Hotar att ta dottern, hjälp!
Jag skriver för att jag verkligen är desperat efter svar på frågor som jag inte vet vem jag ska ställa dem till. Jag har två barn och den lilla är några månader gammal. Spädbarnets pappa och jag bråkar hela tiden och han hotar med att om jag ber honom flytta så ska han ta med vårat barn när han åker. Jag får panik och försöker förtvivlat fortsätta kämpa med våran relation utan att tyvärr komma någon vart. Vi har sökt hjälp via familjerådgivningen och går hos en jättebra rådgivare där och pratar om våra konflikter och vi får bra råd om vad vi bör tänka på och hur vi ska undvika konflikterna. Men jag upplever inte att han tar det som sägs till sig. Först verkar det så men oavsett vad jag gör eller säger.. ultimatum, gråtandes ber om att vi ska sluta bråka och att han ska sluta hota.. så kan han inte släppa bråken .. det är alltid någon som har rätt och någon som har fel och vi måste reda ut det säger han. Men när barnen är där så blir de ledsna när vi grälar och jag har flera gånger sagt att det accepterar jag inte. Men vi verkar inte kunna sluta ändå. Jag förstår att det kan verka som att jag själv är lika bidragande till dessa konflikter men då måste jag berätta vad de handlar om för att ni ska förstå! Han försöker styra mig genom att ha koll på min mobil, facebook, vem jag pratar med och vad vi pratar om. Han lägger sig i allt jag gör,, från hur jag sköter hemmet till vad jag lägger pengar på. Vi har hela tiden haft separat ekonomi så jag anser inte att han har med det att göra. Men om jag haft ett visst beteende förr så är jag SÅN FÖR ALLTID.. jag har fått höra att jag är oansvarig, omdömeslös, barnslig, egoistisk, "fb gilla- hora".. Så fort vi bråkar så säger han att han har kontakter och vet att jag med mitt förflutna aldrig skulle få eller kunna ta hand om mina barn. Finns det någon som kan dela med sig av sina (något liknande) erfarenheter?? Snälla jag är desperat. Vi har gemensam vårdnad och även om han bor hos mig så är det mitt hyreskontrakt och vårat barn är naturligtvis folkbokförd här. Någon som vet om han bara kan ta barnet med sig när han drar eller om jag kan ringa polisen? Några råd om vad jag ska göra?
Vore innerligt tacksam!