• Anonym (sparrow)

oaktraktiv pga smal kroppsbyggnad?

Hej!

Hej! Är en kille på 23 som har haft de lite svårt med att få se med tjejer. Mitt primära fel tror jag ligger i att jag är alldeles för smal, vägde runt 58 kg förra sommar och tränade hela vintern så nu ligger jag på 66kg.

Har märkt av en förbättring då jag fått sex inviter samt dejter från 5-6 tjejer som jag pratat med här under sommaren.

Har inga problem med det sociala och inte direkt blyg utav mig, har problem med skapligt skeva tänder dock samt är rätt ful från sidan enligt mig själv.

Ponera att jag tränar väldigt mycket i vinter och att jag till sommar kommer väga 77kg - kommer jag då bli mer aktraktiv för tjejer i så fall? - har rätt dåligt självförtroende.

Hur mycket spelar kroppsbyggnaden egentligen in när de kommer till atraktion?

• Svar på tråden oaktraktiv pga smal kroppsbyggnad?
  • Anonym (Hm)

Står inte hur lång du är vilket gör vikten rätt oväsentlig. Jag tror att ditt självförtroende är din största motgång än din kroppsbyggnad..

• Anonym (Miss)

Är du väldigt lång så ser du nog väldigt smal ut. Smaken är ju olika, personligen så föredrar jag smala män, men gillar däremot inte långa.

Hade haft väldigt svårt för att vara med en mullig, tjock, lite för mjuk man.

• grind

Bli rik. Konstruktivt sätt att få mer kvinnor.

• Anonym (sparrow)
    Anonym (Hm) skrev 2015-07-06 12:35:48 följande:

Står inte hur lång du är vilket gör vikten rätt oväsentlig. Jag tror att ditt självförtroende är din största motgång än din kroppsbyggnad..

Är 180cm lång så jag ser rätt smal ut. :)
  • Anonym (X)

Mest attraktivt är det ju med människor med självförtroende, så jobba på det. Skeva tänder kan du ju åtgärda, men viktigast är väl att de inte är missfärgade för det är ju ofräscht. Även det fixar ju en tandläkare.

• Anton Chigurh
    Anonym (sparrow) skrev 2015-07-06 11:58:44 följande:
    Hej!

Hej! Är en kille på 23 som har haft de lite svårt med att få se med tjejer. Mitt primära fel tror jag ligger i att jag är alldeles för smal, vägde runt 58 kg förra sommar och tränade hela vintern så nu ligger jag på 66kg.

Har märkt av en förbättring då jag fått sex inviter samt dejter från 5-6 tjejer som jag pratat med här under sommaren.

Har inga problem med det sociala och inte direkt blyg utav mig, har problem med skapligt skeva tänder dock samt är rätt ful från sidan enligt mig själv.

Ponera att jag tränar väldigt mycket i vinter och att jag till sommar kommer väga 77kg - kommer jag då bli mer aktraktiv för tjejer i så fall? - har rätt dåligt självförtroende.

Hur mycket spelar kroppsbyggnaden egentligen in när de kommer till attraktion ???
    Väldigt lite, Sparrow, om alls något, du kan ha en riktigt fit och vacker kropp (typ min) det hjälper dig inte ett skit om du inte har gott självförtroende och därmed en viss utstrålning.

, sorry, men det räcker inte att du enbart är duktig på gymmet, din självkänsla är det som är avgörande.

Kram //Anton weights1.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Hanna)

Själv föredrar jag smala män och du kommer vara glad när du är 35 och smal när jämnåriga lagt på en ölmage. Däremot är det förstås bra att träna för att må bra och inte få ont i ryggen men behövs inte för att du ska vara attraktiv. I min smak är ölmage det fulaste en kille kan ha och så himla onödigt eftersom det beror på dåliga vanor , att du är smal är genetiskt.

• Anonym (sparrow)
    Anton Chigurh skrev 2015-07-06 13:41:00 följande:

Väldigt lite, Sparrow, om alls något, du kan ha en riktigt fit och vacker kropp (typ min) det hjälper dig inte ett skit om du inte har gott självförtroende och därmed en viss utstrålning.

Så, sorry, men det räcker inte att du enbart är duktig på gymmet, din självkänsla är det som är avgörande.

Kram //Anton 

jo, men ja menar att ett gott självförtroende kommer ju av sig själv om man får en bra hållning på kroppen och blir större - de utstrålar ju välmående och utstrålning. De är ju min kroppsbyggnad som gör att jag har dåligt självförtroende eftersom jag känner mig som en liten pojke.
  • Ronga

JAg har fan vägt 62-63kg i evigheter. Eller iaf sedan 2009.
    Jag är inte så lång heller så de ser inte farligt ut, men har alltid velat väga runt 72..men jag har alldeles för hög ämnesomsättning ;)

Men tjejer backar inte undan för att du är för smal, är jag ganska säker på.

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • HäckHäxan
    Anonym (sparrow) skrev 2015-07-06 11:58:44 följande:
    Hej!

Hur mycket spelar kroppsbyggnaden egentligen in när de kommer till atraktion?
    Anonym (sparrow) skrev 2015-07-06 12:50:53 följande:
    Är 180cm lång så jag ser rätt smal ut. :)
    Nu har ju jag en förkärlek för smala män, men det mesta beror ju på hur resten av kroppen ser ut, hållningen, hur breda är axlarna i förhållande till höfterna osv.

Men rent krasst hade jag haft svårare för skeva tänder än för att du är smal. Någonstans är tänder viktigt för min del och ja jag kan mycket möjligt vara knäpp på riktigt.

I sista änden så handlar attraktion ändå mer om hur man är än hur man ser ut.

Vill du träna och bygga din kropp, så gör det, för att du vill och för att du kommer må bättre av det. När du mår bättre i din kropp ja då speglar det sig utåt också. Men trivs du som du är så ge fan i att träna bara för att fylla en norm eller ett ideal.

Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anton Chigurh
    Anonym (sparrow) skrev 2015-07-06 14:55:38 följande:
    jo, men jag menar att ett gott självförtroende kommer ju av sig själv om man får en bra hållning på kroppen och blir större - de utstrålar ju välmående och utstrålning

. De är ju min kroppsbyggnad som gör att jag har dåligt självförtroende eftersom jag känner mig som en liten pojke.
    Jo, i så fall kan det säkert hjälpa dig, Sparrow, om du lägger på dig lite muskler.Glad

Har du nu komplex för din smala kropp så kan jag nästan, obs nästan, lova att du kommer få bättre självförtroende med en mer vältränad lekamen. Men det tar tid att bygga, du skall inte räkna med att du kan lägga på 11 kilo muskler över vintern, du kan såklart gå upp 11 kilo, men det kommer inte vara muskler alla 11 kilo, såvida du inte hoppar på AAS, men det hoppas jag för allt jävla smör i Småland att du INTE är så otroligt korkad att du gör.

Jag har alltid haft gott självförtroende, det är inget jag fått med en vältränad kropp, jag är inte stor, dock större än genomsnittet, jag var tex starkast på dagis, starkast i grundskolan, på gymnasiet osv, dock inte när jag gjorde lumpen, då var det några riktiga biffar i samma omgång, men men, min styrka och storlek har säkert bidragit till mitt goda självförtroende, men det är definitivt inte allt, och som sagt, jag är egt inte stor..."bara jävligt vältränad.

Nåväl, Sparrow, med tanke på det du säger här så ner på gymmet med dig, men åk dit imorgon, vänta för helvete inte till vintern, är du seriös....så kör du dina pass varje vecka, oavsett väder, då kommer resultaten också. Men, var inte rädd för att fråga andra om råd, och när du väl får råden, så lita inte blint på allt du hör utan sök upp den kunskap du behöver, Kolozzeum forum, där kan du få otroligt mycket info i ämnet, och ifall du reggar dig är där många som bara är glada om dom kan hjälpa dig med saker du undrar över, och då kan du blanda och ge, liksom, bland råden du får på "ditt eget" gym.

All lycka till med din kommande träning, och jag hoppas verkligen att det kan hjälpa dig till ett bättre självförtroende.

Mvh //Anton training
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • NinniP

Sparrow, som du ser i inläggen ovan varierar smaken mellan tjejer. Om något föredras mindre tjocka män. Så jag tycker inte att det viktigaste du ska fokusera på är ditt utseende/din kroppsbyggnad. Det viktigaste är att du är trygg i dig själv. Det uppnår man genom att acceptera och tycka om sig själv. Du är bra för att du är du (hur jäkla töntigt det än må låta) och du ska inte leta efter vilken random tjej som helst utan någon som tycker att du är perfekt som du är. Antar att du tänker på andra saker hos tjejer än deras exakta vikt? Humor, intelligens, omtänksamhet och sådant.

Min kille väger runt 65-70kg, han vägde 15 kg mer när vi först lärde känna varandra (han jobbade mycket och tänkte inte så mycket på vad han åt pga stress) och jag tycker han är lika vacker nu som då. Det är för att jag älskar allt med honom, så för mig blir han det finaste som finns. Själv är jag en helt vanlig tjej men för honom är jag (hör och häpna) det finaste som finns för att vi passar bra ihop :)

Så det kanske låter svårt men fokusera på att tycka om dig själv, så kommer andra också att göra det. Och försök omge dig med bra människor som underlättar detta, träffa osköna kompisar lite mer sällan kanske.

Svar på tråden oaktraktiv pga smal kroppsbyggnad?