• hennypamarken

Hur noga är Ryanair?

Hej! Jag och två vänner har precis bokat flyg till Alicante för att hälsa på våra spanska vänner som bor där, om ca 1 mån. Men vi har endast bokat handbagage. Man får ta med sig små förpackningar med väskor, jag tänkte ta med mig schampoo och balsam i reseförpackningar. Kommer det gå igenom tror ni eller kommer ryan slänga det eftersom att det inte står ngt på?
    Och andra saker som är bra att tänka på när man reser med ryan?

• Svar på tråden Hur noga är Ryanair?
  • lilleman2000

Du får inte ta med vätskor i förpackningar som överstiger 1 deciliter. Allt som inte är i fast form ses av flygbolagen som vätskor. T.o.m hårvax ses som vätska så att du skulle få ta med shampo och balsam i handbagaget är är nog tyvärr omöjligt. Det är inte Ryanair som kommer att neka er, utan det är vid security checkens röntgenapparat som dom kommer se att ni har vätskor i handbagaget och ta bort dessa. Lämna grejerna hemma och köp nytt på plats?

• Lisma18

Hej åkt med Ryan flera ggr till Alicante. Bara du packar i max 100 ml förpackningar(behöver inte vara märkt) så spelar det ingen roll.  Bra flyplats där du kan ta en taxi för ca 250:- el transfer buss för en liten peng.

• BuoBä

Det är som sagt inte Ryanair som har åsikter om vätskor utan säkerhetskontrollen. Men bara behållarna är under 100 ml är det ok. De behöver inte vara märkta. Alla vätskor måste också få plats i en sån där liten genomskinlig påse.

Ryanair har däremot åsikter om mycket annat. Är de på det humöret kan de vägra dig att ta med en kabinväska OCH en aldrig så liten handväska, så se till att du har plats att packa ihop allt till ett kolli.

Svar på tråden Hur noga är Ryanair?