• mcmf

Barnsäng som även klarar en vuxen

Hej hej! 
    Jag undrar om det är någon som har en idé eller vet om någon barnsäng som klarar en vuxen? Vi ska byta säng snart till vår lilla tös från spjälsäng. Men man vill ju gärna kunna ligga bredvid när hon ska somna eller kunna ligga o läsa för henne. 
    Någon om har någon idé? Madrass direkt på golvet känns så tråkigt och en riktig 90 säng känns så stor och framförallt hög...

Hälsningar Erika
  • Svar på tråden Barnsäng som även klarar en vuxen
  • Natulcien

Jag skulle definitivt satsa på riktig 90-säng eller madrass på golvet.
    Ni kan ju även ha en resårbotten på golvet, så blir det mer som en benlös säng än som en madrass?
    Vi har alltid legat bredvid vår son tills han somnar, och från det att han var bebis sov han på dubbla 90-skummadrasser på golvet och när han blev 3 år bytte vi dem till dubbla 120-skummadrasser på golvet. Det ser inte det minsta tråkigt ut. Sambon byggde en fin "sarg" eller kant också, och vi har många färgglada kuddar. Riktigt mysigt. Och framför allt bra komfort när vi vill ligga brevid honom.
    Vill ni ha "riktig" säng kan ni ju bygga en kant så att hon inte faller ur?

• Hummeldummel

Kolla på beddo.se där köpte vi en säng som heter brait. Höga bra kanter, liten öppning i fotänden som man går i och ur. Sen kan man ta bort kanterna runt om när barnet blivit större. 90*200. Rejäl furu vitmålad. Står emot det mesta. Är galet nöjd :) och väldigt bra pris.

• enplattspåjorden

Våra barn fick Ikea sniglar juniorsäng, håller för oss vuxna med, och vi är inga små taniga vuxna, tyngsta runt 90kg. + ett barn på 20 kg, så 110 håller de för i alla fall.

• mcmf
    Natulcien skrev 2015-07-08 14:39:20 följande:

Jag skulle definitivt satsa på riktig 90-säng eller madrass på golvet.
    Ni kan ju även ha en resårbotten på golvet, så blir det mer som en benlös säng än som en madrass?
    Vi har alltid legat bredvid vår son tills han somnar, och från det att han var bebis sov han på dubbla 90-skummadrasser på golvet och när han blev 3 år bytte vi dem till dubbla 120-skummadrasser på golvet. Det ser inte det minsta tråkigt ut. Sambon byggde en fin "sarg" eller kant också, och vi har många färgglada kuddar. Riktigt mysigt. Och framför allt bra komfort när vi vill ligga brevid honom.
    Vill ni ha "riktig" säng kan ni ju bygga en kant så att hon inte faller ur?

Skummadrasser låter iofs bra. Min sambo väger en del så man vill ju inte riskerna att något går sönder. Men hur byggde ni den sargen då? =)
  • Natulcien
    mcmf skrev 2015-07-09 11:37:13 följande:
    Skummadrasser låter iofs bra. Min sambo väger en del så man vill ju inte riskerna att något går sönder. Men hur byggde ni den sargen då? =)
    Hur..? Ja, nu är det ju sambon som är "the handyman" i vår familj... Obestämd
    Men han tog en tjock träfiberskiva, tror det heter MDF, som han sågade till, sandpapprade och vitmålade och sen satte han metallvinklar på som han körde in under madrassen s.a.s. Om du tänker dig som ett bokstöd ungefär...?
Svar på tråden Barnsäng som även klarar en vuxen