• Anonym (Glad och inget behov av att vara en bitterfitta)

Varför vara så elak?

Varför känner så många här att de måste trycka ner andra? Det går ju inte starta en tråd om nånting utan att bli påhoppad och hatad på två röda!

Tex.

-Jag älskar katter!

-Så du hatar hundar? Vill du döda hundar? Hundmördare!! Du är en hemsk människaaaa!!!

-Barn är så söta! :D

-PEDOFIL!!! ANMÄL ANMÄL DET ÄR EN PEDOFIIIIL HÄR!!!

Vissa verkar jobba hårt på att missuppfatta och att hitta något att klanka ner på! Varför? Håller Sveriges alla bitterfittor till här eller? Varför mobba varandra? Vuxna människor!

Hade personen inte dålig självkänsla så har den det när de är klara med dem. Och ni undrar varför det bara blir färre och färre användare, skäms!

• Svar på tråden Varför vara så elak?
  • Anonym (Seg_deg)

Tycker det finns många användare här och har inget att klaga på. Däremot är trådar som denna väldigt vanliga. Undrar varför?

• Tecum

De som håller på så är misslyckade och bittra personer med dålig självkänsla som bara lever för att hitta fel hos andra och göra dem lika olyckliga som sig själva.

Anonym (Seg_deg) skrev 2015-07-08 15:49:50 följande:

Tycker det finns många användare här och har inget att klaga på. Däremot är trådar som denna väldigt vanliga. Undrar varför?

Ja kanske för att folk har tröttnat på alla onödiga och hatiska kommentarer från bittra människor som förstör trådarna bara för att de känner att de måste spy galla över allt och alla?
  • taquine
    Anonym (Glad och inget behov av att vara en bitterfitta) skrev 2015-07-08 16:01:55 följande:
    Ja kanske för att folk har tröttnat på alla onödiga och hatiska kommentarer från bittra människor som förstör trådarna bara för att de känner att de måste spy galla över allt och alla?
    Var finns dessa trådar? Visst en och annan är väl mindre trevlig men tycker det är sällan folk går över gränsen ..
    Och sen är det bra att ha lite skinn på näsan vet du,och inte ta åt sig allt
    Goodness me
  • Anonym (...)

Beror ju på vad du menar?! Sätter du ut en tråd om vad som så får man ju räkna med att man både får positiv och negativ respons.. Vi tycket olika och det är då diskussionerna dyker upp, som är rätt kul. Det betyder ju inte att folk trycker ner en bara för att dom inte tycket som jag tex... Men att gå till personangrepp, kalla folk för bitterfitta eller kommentera folks stavning osv är bara onödigt. Men att folk argumenterar i mot en måste man ta... Annars är det nog fel att setta upp det på ett forum?!

Anonym (...) skrev 2015-07-08 16:09:30 följande:

Beror ju på vad du menar?! Sätter du ut en tråd om vad som så får man ju räkna med att man både får positiv och negativ respons.. Vi tycket olika och det är då diskussionerna dyker upp, som är rätt kul. Det betyder ju inte att folk trycker ner en bara för att dom inte tycket som jag tex... Men att gå till personangrepp, kalla folk för bitterfitta eller kommentera folks stavning osv är bara onödigt. Men att folk argumenterar i mot en måste man ta... Annars är det nog fel att setta upp det på ett forum?!

Att skriva sådant som tillför diskussionen är ju det ett forum är till för, men varför tillägga massa onödiga åsikter som inte tillför samtalsämnet något och inte är önskade?
  • Bestemor

Jag håller faktiskt med dig.

Det finns så mycket bittra och elaka människor här på FL, inte alla naturligtvis.

Jag har inte träffat på så negativa personer i verkliga livet, kanske är det små fega personer, som slickar folk där bak och sen snackar skit bakom ryggen på den samme.

Hur som helst kan de inte må bra.

Folk som startar trådar och verkligen ber om hjälp och vet och erkänner att de gjort fel får ändå bara massa skit, tror knappast det hjälper dem. Det är ju ingen ide att hoppa på en person som redan har självinsikt! Sparka på den som ligger bara!

• Anonym (...)
    Anonym (Glad och inget behov av att vara en bitterfitta) skrev 2015-07-08 16:30:55 följande:

Att skriva sådant som tillför diskussionen är ju det ett forum är till för, men varför tillägga massa onödiga åsikter som inte tillför samtalsämnet något och inte är önskade?

Ja du det vet jag inte... Vissa kommentarer kan ju vissa tycka är viktiga eller något.. Men har märkt när man inte har något bra argument kommer oftast person angreppen.. Och man undrar varför barn mobbar varandra?!
  • Anonym (Puss)

Ja, folk som kommer med de mest befängda slutsatser är verkligen asjobbiga.

Bestemor skrev 2015-07-08 16:36:56 följande:

Jag håller faktiskt med dig.

Det finns så mycket bittra och elaka människor här på FL, inte alla naturligtvis.

Jag har inte träffat på så negativa personer i verkliga livet, kanske är det små fega personer, som slickar folk där bak och sen snackar skit bakom ryggen på den samme.

Hur som helst kan de inte må bra.

Förmodligen är det de som inte vågar stå upp för sig ute i samhället och sen tar ut det på folk här.

Man önskar ju att de kunde flytta till Flashback istället.
    Anonym (...) skrev 2015-07-08 16:47:43 följande:

Ja du det vet jag inte... Vissa kommentarer kan ju vissa tycka är viktiga eller något.. Men har märkt när man inte har något bra argument kommer oftast person angreppen.. Och man undrar varför barn mobbar varandra?!

Det kanske är vissa som blev mobbade i skolan som fortsätter mobba på forum sen?

Fast det har jag iof aldrig sett skulle stämma, blev själv mobbad, för att jag försvarade de mobbade och det har bara gjort mig ännu snällare, fast med skinn på näsan.

Jag är lite rädd att bli smittad! Tänk om jag vaknar upp som pessimist en vacker dag :O

Har kanske blivit det redan? Skulle ju aldrig våga starta en "hjälp mig" tråd här för jag vill ju inte ge folk chansen att trackassera mig, att känna så är ju pessimistiskt! Shit, hjälp!

• Anonym (Slappna av!)

Andas in. Andas ut. Ta det lugnt!

• Anonym (chilla)

Det har alltid varit såhär, tyvärr. Man får helt enkelt skaffa skinn på näsan. Att skapa sådana här trådar har ingen effekt.

Anonym (Slappna av!) skrev 2015-07-08 17:20:30 följande:

Andas in. Andas ut. Ta det lugnt!

Hahaha ;D
Svar på tråden Varför vara så elak?