Varför är kött så dåligt att äta pga av miljön?
Till att börja med, jag är uppvuxen i norr, alltid ätit älgkött, skogsfågel och fisk som pappa jagat/fiskat själv. I princip aldrig under min uppväxt har vi haft köpt griskött, eller annat köpt kött serverats hemma hos oss. Bara grisfötter på julen som bara pappa åt. Inte ens vanlig korv fick vi, mamma stoppade egen korv av älgfärs el lammfärs som vi köpt av fårabonden.
Kan ni förklara för mig varför kött är så dåligt att äta pga av naturen? För att det jag fått lära mig är att kött är bra, de är de viktigaste maten vi har hemma och att äta vegetarisk är för mig bara konstigt. Det är väl ändå inte dåligt att äta kött från en älg som sprungit runt i skogarna runt där vi bor och sedan fällts av jaktlaget och fraktas till slakt huset o uppdelat å fått komma hem till våran frys?
Jag må va dum men vad är de som gör att jag skulle behöva äta mindre kött pga av att naturen tar sån skada av att de äts för mkt kött? Skulle inte älgarna skjutas skulle de bli över population av dom och det skulle inte vara bra.
Blev konfronterad av en vegetarian för att jag alltid har kött med mig till jobbet. Hur kunde jag ha samvete att alltid äta kött? Hen tyckte nästan jag borde straffas för att jag alltid äter kött. Kan meddela att jag inte vann diskussionen utan tog min matlåda med köttbullar och gick..
Kan ni komma med åsikter för jag förstår inte problemet. Om någon vill upplysa mig så jag slipper gå å vara dum resten av livet så skulle jag vara glad. Någon?