• lindajhlala25

Havandeskapspenning+sjuk+kan pappan vara hemma med dotter?

Hej! Detta kanske hamna i helt fel kategori men men hoppas någon kan hjälpa!

Det är så att jag går på havandeskapspenning just nu och är gravid i v 34.

Jag har en dotter hemma på heltid hon är 15 månader.

Nu till det kluriga! Jag har fått svår foglossning nu ska till läkare nästa torsdag! Kan inte ta hand om våran dotter länge det är för krävande när jag har sådana smärtor. Känner mig skit dålig har då dåligt samvete över det :(. Kan jag sjukskriva mig så att pappan kan vara hemma å ta henne? Eller kan han ta ut föräldrarledighet och vara hemma utan att jag behöver sjukskriva mig? Hur gör man tacksam för svar:)

• Svar på tråden Havandeskapspenning+sjuk+kan pappan vara hemma med dotter?
  • Anonym (Ja!)

Om du är sjukskriven från din föräldraledighet så tar pappan ut vab, inte fl. Om det varit havandeskapspenning emellan så vet jag inte om du behöver ändra något mer, det får du höra med Fk. Men vi gjorde så när vi var i din situation. Eller går ditt barn på dagis? Jag var fortf föräldraledig med vårt.

• lindajhlala25

Okej:). Just nu har jag havandeskapspenning och det är väl en "typ" av sjukskrivning från jobbet.

Nej hon går inte på dagis och hon är ju hemma med mig hela tiden! Men vi måste nog ringa FK.

• Anonym (Ja!)

Men då så! Då får ju pappan vara hemma med barnet på vab eftersom du är den" ordinarie vårdaren".

Be Fk om hjälp ned detaljerna bara!

Svar på tråden Havandeskapspenning+sjuk+kan pappan vara hemma med dotter?