• Anonym (Mamma)

Missfall tro eller?

Har ett barn sedan tidigare. Och haft två missfall efter det, om detta också är ett missfall blir det tre irad.

Det är fortfarande tidigt så därför jag är fundersam , 5+4.,. i tisdagskväll så hade jag ont i magen, gick på toa och när jag torkade mig så var det blod på pappret, inte mycket men färskt och ljusrosa.

Satte på mig ett trosskydd och gick och la mig, antog att det börjar nu då de andra Blödde jag ca 2v. Men när jag vaknade upp på onsdags morgonen så var det ingenting i trosan eller när jag kissar..

Har fortfarande inte kommit något alls, bara genomskinliga flytningar.

Normalt? Kan fostret ha dött där och nu ligger det bara och väntar på att födas/blöda ut eller vågar jag hoppas?

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Missfall tro eller?
  • Anonym (Mamma)

Glömde skriva att jag känner mig öm där nere, svullen typ.

• Cissi2801
    Anonym (Mamma) skrev 2015-07-09 17:41:59 följande:

Glömde skriva att jag känner mig öm där nere, svullen typ.

Ta ett nytt gravtest,
  • Anonym (Mamma)
    Cissi2801 skrev 2015-07-09 22:17:00 följande:

Ta ett nytt gravtest,

Bör det verkligen ha ändrats så snabbt? Men ska köpa ändå.
  • Anonym (MA i v.13)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-07-10 10:41:03 följande:
    Bör det verkligen ha ändrats så snabbt? Men ska köpa ändå.
    Att ta ett nytt gravtest ger inget säkert svar. Kroppen kan fortsätta att producera hcg i flera veckor efter missfall. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (MA i v.13) skrev 2015-07-10 22:33:39 följande:

Att ta ett nytt gravtest ger inget säkert svar. Kroppen kan fortsätta att producera hcg i flera veckor efter missfall. 

Jo läst desamma, ska ringa gyn på måndag och se om de kanske kan ta en titt. Fortfarande inge mer blod så håller tummarna.
  • Anonym (Mamma)

Har bokat in en VUL på onsdag

hos privatklinik.

Fortfarande inte blött något mer och har fortfarande ömma bröst samt mycket illamående, så blir mer och mer positiv... Men vågar ändå inte hoppas på för mycket. Någon som vet vad man kan se mellan? V. 7-8? Går det avgöra direkt om det är missfall och det troligtvis ligger kvar? Eller om det är goda nyheter. Känns som om man bara går och väntar.

• tvåsmåunderverk
    Anonym (Mamma) skrev 2015-07-19 19:25:29 följande:

Har bokat in en VUL på onsdag

hos privatklinik.

Fortfarande inte blött något mer och har fortfarande ömma bröst samt mycket illamående, så blir mer och mer positiv... Men vågar ändå inte hoppas på för mycket. Någon som vet vad man kan se mellan? V. 7-8? Går det avgöra direkt om det är missfall och det troligtvis ligger kvar? Eller om det är goda nyheter. Känns som om man bara går och väntar.

Låter inte som ett missfall tycker jag! Öm kan man vara pga växtvärk.

I vecka 7-8 bör man se ett tickande hjärta!

Håller tummarna för dig! :)
  • Anonym (erfarenhet)

Hej!
    Låter inte som ett missfall. Har haft ett och då kom det mycket blod... Trodde jag hade drabbats för ett par veckor sen igen då det kom mycket färskt blod men det slutade lika fort som det började. Visade sig att det var en blödning från livmoder tappen, blod som samlats efter en cellprovstagning. Låter som du kanske fått en liten blödning från tappen eller från slemhinnorna??

• Anonym (Mamma)

Hjärta som slog! 7+2, så glada!!

• Anonym (erfarenhet)

Grattis och lycka till!!! ;)

Svar på tråden Missfall tro eller?