• molusk

Följer inte överenskommelse om växelvis boende

Hej,

Vill gärna höra era förslag till detta (olösliga) problem.

Jag och barnens far har haft på/av förhållande under ca 11 års tid. Anledningen till alla separationer är: jag tar hand om barn, hus och städning själv. Han kommer och går som han vill. Under våra av-perioder har jag haft barnen heltid och han varannan helg. Problemet är att hur vi än kommer överens om hur barnens växelvisa boende ska se ut följs aldrig det överenskomna av honom. Det gäller dels att han lämnar bort barnen i tid och otid, lämnar stora barnet själv medan han och lilla barnet åker iväg och gör saker själva, förväntar sig att jag ska åka och hämta barnen dit han lämnat utan att jag varit medveten om det eller ombedd/tillfrågad att hämta. Det kommer oftast olägligt och jag har ibland inte kunnat hämta. Denna separation har vi planerat våra helger efter hans fritidssysselsättning för att minska bortlämnande av barnen. Trodde därför att det fungerade bättre denna omgång...

Hans familj är väl medvetna om de problem som varit och har stöttat mig så gott de kunnat. Tyvärr har de många gånger ställt upp som barnvakt trots att de inte velat och känt sig strandsatta när inte jag kunnat hämta. Jag vet att hans mamma känt stor stress och känt att hon fått prioritera om och ställa in saker. Nu har de fått nog men det är jag som får skit! Jag borde vara mer flexibel!

Känner att jag snart går under. Har barnen själv på heltid (yngsta barnet mycket krävande), jobbar 100%, omöjligt att planera nåt för egen del då jag förväntas vara stand by, ingen tid för återhämtning av samma skäl, har barnen själv alla semesterveckor (han tar max ut 3 dgr). Har ingen möjlighet till hjälp från min familj.

Ledsen, stressad och hunsad

Växelvis boende, orättvist behandlad
Svar på tråden Följer inte överenskommelse om växelvis boende