• milania

    Mens och spiral

    Satte in hormonspiral för lite mer än ett år sedan.
    De första 4 månaderna hade jag mens som vanligt fast det var lite så behövde bara trosskydd. Det höll på i ungefär en vecka varje gång.
    sen helt plötsligt fick jag inte mens mer. I 3 månader hade jag ingen mens och jag tänkte att Ja jag har blivit av med den!
    Men efter de tre månaderna dök mensen plötsligt upp igen. Denna gången var det mer så jag behövde tunn binda och mensen höll på i mer än två veckor!
    Sen hade jag ingen mens på fyra månader. Sen kom den igen och då var det ännu mer mens och höll på i EN HEL MÅNAD plus att jag hade en del mensvärk.
    Det blödde tre dagar, sen var det mörka flytningar i två dagar ungefär o sen blödde det igen. O så höll det på i en månad.
    Sen fick jag ingen mens månaden efter och nu fick jag mens igen och det är JÄTTEMYCKET! Måste byta tampong efter 30 min då det blöder igenom. Då har jag ändå en större storlek än medium. Jag har den värsta mensvärken jag nånsin haft. Det hugger och känns nästan som förvärkar innan förlossning. Jag är helt slut fast det bara gått två dagar. 

    Har vart och kollat spiralen tre gånger på MVC och de säger att den sitter som den ska. Nu var det dock några månader sen jag var där.


    Ska det verkligen vara så här? Att det skippar månader. Att jag bara får mer och mer mens och den sjukt jobbiga mensvärken?

    Kan man få biverkningar så här långt efter? Funderar på att ta ut den. 


    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Mens och spiral
Svar på tråden Mens och spiral