• Anonym (om jag bara kunde kliva av livet)

vill inte dö, men orkar inte leva

Jag skriver mest för att jag inte har någon att prata med.

Jag ser längre inte något ljus i mitt liv, allt bara rasar bit för bit,

ingen som bryr sig ifall jag försvann förutom min son, försöker i mitt huvud gå igenom olika senario där han skulle kunna ta min död på ett bra sätt.

Är en dålig mamma, orkar inte finnas till, hur jag än gör är det fel iallfall.

Jag är en belastning för alla , de skulle ha det så mycket bättre om jag dog.

Imorgon ska jag till min psykolog, vet inte om det är någon idee att ta upp med honom om mina känslor, han kan ändå inte hjälpa mig, han skulle nog tycka det va skönt om jag sluta där, jag är mest till besvär.

Åren går och inget blir bättre,

nu har de gjort massa utredningar och ställt diagnoser som inte är till någon hjälp, allt tar sån tid. Det är som om dom väntar på att jag ska ta livet av mig istället så de slipper mig.

jag hatar allt med mig själv finner inget bra med mig.

Passar inte in någon stans, deta liv va inte för mig

• Svar på tråden vill inte dö, men orkar inte leva
  • Kriya

Vad skulle du vilja att livet ger? Vad skulle kunna ge mening?

• Lifl

Jag var med om min mammas självmordsförsök för två år sedan. Hittade henne i sista stund. Det är det värsta jag varit med om och det påverkar mig mycket även idag.

Hur gammal din son än blir så kommer han alltid behöva dig. Medicinerar du? Om nej, börja. Om ja, justera medicinerna! Något funkar inte! Hör av dig till vården igen, be on hjälp med att tjata, det orkar man inte själv.

Du betyder mer för folk än du tror!

Att jag skulle kunna känna känslan av att bli älskad.

Att mina mardrömar upphör, att jag skulle klara att leva utan mina psykiska besvär. Att jag slulle klara av en vanlig vardag.

Att jag skulle finna glädje

Lifl skrev 2015-07-09 23:30:37 följande:

Jag var med om min mammas självmordsförsök för två år sedan. Hittade henne i sista stund. Det är det värsta jag varit med om och det påverkar mig mycket även idag.

Hur gammal din son än blir så kommer han alltid behöva dig. Medicinerar du? Om nej, börja. Om ja, justera medicinerna! Något funkar inte! Hör av dig till vården igen, be on hjälp med att tjata, det orkar man inte själv.

Du betyder mer för folk än du tror!

Han är 7 år. Och just nu försötr jag hans uppväxt med mitt måeende. Har gjort det alltid. Att ena stunden vara en toppen mamma till att andra stunden stänga in mig och inte vill finnas i denna värld.

Jag tar inte mediciner, de satt upp en tid i höst om samtal ang, mediciner, de vill att jag tar antipsykotiska mediciner

Har redan sökt vård massor av gånger. Terapin jag har fått hittils hjälper inte. Just nu känns det hopplöst.

Känner mig bara så ensam.

Vågar inte prata med min familj rädd att de ska inte ta mig på alvar. Vad gör jag då?

Känns skönt att kuna skiva här där jag får vara anonym.

Om mina psykosliknade symptom.

de säger att det är posstraumatisk stress syndrom. Att min hjärna gör egna tolkningar av det som hänt. Att min personlighet är fragmenterad/splittrad.

• Bestemor

Det kanske är bra om du tar mediciner. Kanske är det tillfällig kemisk obalans i din kropp.

Sen kanske du lider brist på B12.

Goggla brist B12 och se om det stämmer in på dig.

Har du kollat upp om du är gluteintolerat. Är du det och får i dig gluten, så kan man känna sig väldigt trött och håglös.

• Frontline

Har du pratat med nån utomstående?

Då menar jag ingen i din närmaste krets, låt din son träffa andra och du kan på den vägen träffa folk som inte har några bekymmer...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kriya

Ang mardrömmar, vad är det som hänt och som du återupplever? Kan du beskriva exempel på mardröm så att man förstår bättre vad det är du ser, känner och upplever?

Svar på tråden vill inte dö, men orkar inte leva