• Anonym (Orolig :()

Migrän med aura av p-piller?

Hej, jag har en grej som jag undrar över och som besvärar mig något fruktansvärt!

Jag började för en månad sen med p-pillret Yasminelle och 3 veckor in på första kartan fick jag ett hemskt migränanfall med tydlig aura för första gången i mitt liv. Jag har aldrig tidigare lidit av migrän och den enda förändringen jag gjort är att börja äta p-pilller. En vecka efter den första attacken fick jag en till, också med tydlig aura. 

Vad är det som händer? Kan det finnas samband med Yasminelle? Jag ska sluta med dessa, men är rädd för att migränen nu "etablerat sig" och kvarstå efter att jag slutat? Någon som varit med om något liknande eller har några råd?

• Svar på tråden Migrän med aura av p-piller?
  • oktober2015

Äter du p-piller och får migrän öht så SLUTA!

Jag fick fruktansvärd migrän med aura, åkte in på akuten eftersom jag fick domningar i halva ansiktet.

Sluta och ring din BM för att istället få minipiller eller annat preventivmedel. Risken för proppar ökat visenteligt med p-piller + migrän.

• Anonym (Orolig :()
    oktober2015 skrev 2015-07-10 05:07:14 följande:

Äter du p-piller och får migrän öht så SLUTA!

Jag fick fruktansvärd migrän med aura, åkte in på akuten eftersom jag fick domningar i halva ansiktet.

Sluta och ring din BM för att istället få minipiller eller annat preventivmedel. Risken för proppar ökat visenteligt med p-piller + migrän.

Tack för svar! Jag slutade igår :) Hur blev det med din migrän efter att du slutat? Slapp du attackerna med aura?
  • oktober2015

jag har upptäckt vad som triggar min migrän och undviker migrän på så sätt.

Tyvärr petade nog mina piller igång något hos mig vilket gör att jag har migrän.

Men det blev helt klart bättre efter att jag slutade med hormonerna.

Svar på tråden Migrän med aura av p-piller?