• Anonym (Klant)

HJÄLP SNABBT! Tog en sömntablett ist för min andra medicin nu på morgonen, måste jobba idag. Vad gör jag?!?

Alltså, jag blir så förbannad på mig själv!!! Jag har en liten dosett vid sängen med både min medicin och sömntabletterna. Jag var så trött kär jag vaknade att jag av misstag tog fel piller, så nu på morgonen har jag stoppat i mig en sömntablett. Jag ska iväg och JOBBA idag! Vad ska jag göra nu? Kan jag ta mina andra medicin mot adhd som är uppiggande och hoppas på att effekten av dem gör att jag inte somnar ändå??

Hjälp mig snabb5!

• Svar på tråden HJÄLP SNABBT! Tog en sömntablett ist för min andra medicin nu på morgonen, måste jobba idag. Vad gör jag?!?
  • Giovanna

Vad är det för preparat? Är det en insomningstablett brukar ju effekten gå ur efter en stund. Vad jobbar du med?

• Anonym (nja)

Grannen stoppade i sig insomningstabletter varje morgon i 8 dagar innan hon insåg att hon förväxlas paketen. Ingen fara, förutom att hon va tröttare än vanligt och sov middag på eftermiddag utan att förstå varför

Men det beror ju på vad det är för tabletter du tar?

• Anonym (Klant)
    Giovanna skrev 2015-07-10 06:28:32 följande:

Vad är det för preparat? Är det en insomningstablett brukar ju effekten gå ur efter en stund. Vad jobbar du med?

Propavan!

Jobbar som säljare.
  • Anonym (Klant)

Jag försökte spy upp den, men misslyckades pga att jag har kräkfobi ska ringa rådgivningen som nån tipsade om.

• Giovanna

Du får bedöma utifrån hur du blir på dom. För egen del blir jag inte luddig alls av Propavan, bara lite trött eventuellt. Jobbigt med kundkontakt dock men som sagt känn efter själv. Jag tror du grejar det!

• annzah

Alltså - går man inte och lägger sig när man har tagit insomningstabletter så blir man ju inte trött av dem, snarare tvärtom har jag förstått. Det är nog ingen fara, man somnar ju inte direkt stående för att man har tagit en sömntablett. 

• Una Flux

Det är inte att rekommendera att köra bil. Annars är det inga problem. Du får stå lite mer i dag .

• Anonym (Klant)
    annzah skrev 2015-07-10 06:53:36 följande:

Alltså - går man inte och lägger sig när man har tagit insomningstabletter så blir man ju inte trött av dem, snarare tvärtom har jag förstått. Det är nog ingen fara, man somnar ju inte direkt stående för att man har tagit en sömntablett. 

Fast nu är det inte insomningstabletter utan Propavan, tror det är lite skillnad. Jag löste det iaf med stötta dubbel dos adhd-medicin (har ätit den dosen innan så jag vet att det inte är farligt, bara det att jag kommer ha svårare att somna sen ikväll).
  • Giovanna
    Anonym (Klant) skrev 2015-07-10 08:50:03 följande:
    Fast nu är det inte insomningstabletter utan Propavan, tror det är lite skillnad. Jag löste det iaf med stötta dubbel dos adhd-medicin (har ätit den dosen innan så jag vet att det inte är farligt, bara det att jag kommer ha svårare att somna sen ikväll).
    Det kommer gå bra, ha en bra dag på jobbet!
  • Anonym (Maria)

Var försiktig idag ts. Tog själv en halv propavan dagtid en gång för jag tänkte sova men efter ett par timmar blev jag bara så jäkla bortdomnad och seg så jag fick konstig ångest istället. Usch det var inga roliga timmar.

• Drottningen70

Gå och jobba du. Du kanske kommer att känna dig lite bakis typ..

• Mrs Okänd
    Anonym (Klant) skrev 2015-07-10 06:42:34 följande:
    Jag försökte spy upp den, men misslyckades pga att jag har kräkfobi smile4.gif ska ringa rådgivningen som nån tipsade om.

Du kan ju inte ha kräkfobi om du försöker spy upp den.
Svar på tråden HJÄLP SNABBT! Tog en sömntablett ist för min andra medicin nu på morgonen, måste jobba idag. Vad gör jag?!?