• Svar på tråden Ni som har en ROTFYLLNING. Vad säger ni om detta? Livrädd!!
  • ostpaj

Inte livet för kort för att gå omkring och vara livrädd för det oundvikliga?

Läste om en bilolycka i tidningen igår. Nu vågar inte jag åka bil!

Typ.

• Ellaella

Är övertygad om att jag kommer bli sjuk och dö nu. Önskar att jag kunde dra ut tanden men det skapar bara mer problem. Enligt biologiska/holistiska tandläkare ska man ju inte dra ut som man gör hos en vanlig tandläkare då det kan bli en "cavitation" istället och det ska ju också vara farligt.

• Ellaella
    ostpaj skrev 2015-07-10 13:29:39 följande:

Inte livet för kort för att gå omkring och vara livrädd för det oundvikliga?

Läste om en bilolycka i tidningen igår. Nu vågar inte jag åka bil!

Typ.

Jo det är det egentligen. Det som är jobbigt för mig är ju att en rotfylld tand inte är oundviklig.
  • Ellaella

Det är klart jag vet att mycket (typ allt) kan vara farligt. I det här fallet finns det dock alternativ.

• Ellaella

Ingen som faktiskt har en eller flera rotfyllningar och som inte har några problem med hälsan eller känner sig orolig. Ni kanske har äldre släktingar med rotfyllningar som haft dem länge och mår bra? Behöver solskenshistorier.

• Ful Anka

Jag har två om inte flera rotfyllningar och har inte haft några som helst bekymmer med någon av dom.

This is my life and I don't care
  • En struts

Har inga problem av rotfyllning, alls. Förutom att en krona har hållit på och lossna, och det kostar ju att sätta dit den.
    Haka inte upp dig på skrämselpropaganda. Det är värre att dra bort tänder helt.

• Ellaella

Hur länge har ni haft era rotfyllningar om man får fråga? Varför tror ni att det bara är skrämselpropaganda?

Svar på tråden Ni som har en ROTFYLLNING. Vad säger ni om detta? Livrädd!!